برنامه های بیل گیتس برای ضربه زدن به ایلان ماسک

«بیل گیتس» صدها میلیون ها دلار هزینه کرده است تا برنامه های «ایلان ماسک» را ناکام بگذارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری «راشا تودی» نوشت، سایت آمریکایی  Breitbart به نقل از بنیاد آزادی آنلاین (FFO) عنوان داشت «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» صدها میلیون دلار به ۱۱ سازمان پرداخت کرده است تا از تلاش‌ ها برای جلوگیری از تسلط «ایلان ماسک» بر پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی توییتر جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش‌ ها ۱۱ سازمان تحت حمایت گیتس سعی کردند پویشی را به راه بیندازند تا از خرید توییتر توسط ماسک جلوگیری کنند. آن ها این کار را از طریق تحت فشار قرار دادن تبلیغ‌ کنندگان و حامیان مالی برای تحریم این پلتفرم انجام دادند.

 براساس این اطلاعات  سازمان «پول سیاه» که در سال ۲۰۲۰ بزرگترین کمک های مالی یک ساله را از بنیاد فوق دریافت کرده است از نهادهای پرکار در این کارزار بوده است. 

Elon Musk & Bill Gates talk Artificial Intelligence, China and Being Smart  - YouTube

همچنین مرکز عدالت رسانه‌ ای، صندوق دموکراسی رسانه‌ ای، ائتلاف رسانه‌ ای ملی اسپانیا و فناوری قابل اعتماد از جمله دیگر سازمان های نزدیک به گیتس بوده اند که همگی از تحریم تبلیغ‌ کنندگان توئیتر حمایت کردند. این گروه ها از سال ۲۰۰۸ در ۱۰۲ مرحله کمک نقدی جداگانه و هنگفتی را به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از بنیاد گیتس دریافت کرده‌ اند.

«جورج سوروس» و سازمان های غیردولتی مورد حمایت اتحادیه اروپا هم تحریم توییتر را تایید و تقویت کرده بودند.

گیتس و ماسک به تازگی به صورت آشکار با هم دشمن شده اند؛ یکی از دلایل دشمنی بنیانگذار مایکروسافت با ماسک بر سر مالکیت و سرمایه وی در شرکت خودروهای برقی تسلا است.

همچنین گیتس از ماسک قبل از این خواسته بود تا در امور بشردوستانه اقلیمی وی مشارکت کند که البته ماسک قبول نکرد. بنیانگذار اسپیس ایکس به طور مشخص در توییتر برای بیان نارضایتی های خود، گیتس را به یک «مرد باردار» تشبیه کرد.

جالب است که گیتس به عنوان سرمایه‌دار نرم‌افزاری جهان اکنون خود را متخصص بیماری همه‌گیر می‌داند و یکی از حامیان اصلی سانسور رسانه ها در طول همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است. وی اصرار دارد که اجازه دادن به شکاکان واکسن برای تبادل آزادانه نظرات شان در رسانه‌های اجتماعی باید ممنوع شود.

حال گیتس از سخنان ماسک در زمینه تسهیل پروتکل سانسور شرکت توئیتر نگران شده است.

۲۶ سازمان ماه گذشته نامه‌ ای سرگشاده امضا کردند و از حامیان مالی توئیتر خواستند که اگر ماسک برای کاهش کنترل‌ های سختگیرانه چند سال گذشته اقدامی را انجام داد، توییتر را تحریم کنند. در این بیانیه آمده است: سیطره ماسک بر توییتر، اکوسیستم اطلاعاتی ما را مسموم‌ تر خواهد کرد و تهدیدی مستقیم برای امنیت عمومی، به‌ ویژه در میان آنهایی است که از قبل آسیب‌ پذیرتر و به حاشیه رانده شده‌اند.

ماسک پس از این تحولات، درخواستی را برای «تحقیق» در مورد حامیان این تقاضای تحریم مطرح کرد و عنوان داشت «نور خورشید بهترین ضدعفونی‌کننده است».

پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای خرید توییتر چندی قبل توسط هیئت مدیره پذیرفته شد، اما خرید به تعویق افتاد زیرا خریدار از مقام های توییتر خواسته بود ثابت کنند که حساب‌ های اسپم یا جعلی در واقعیت کمتر از ۵ درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهد.

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19332

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =