ماسک، دهانت را ببند

کارشناسان اقتصادی می گویند ماسک باید دهانش را ببندد تاسرمایه گذاران ضرر نکنند.

به گزارش تحریریه، سخنان نسنجیده «ایلان ماسک» بار دیگر میلیاردها دلار به وی و سهامداران تسلا ضرر زد. تارنمای «فوربس» نوشت ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک، روز جمعه شاهد کاهش ۱۶.۹ میلیارد دلاری ثروت خود بود.

ثروت مالک تسلا پس از افشای برنامه هایش برای کاهش مشاغل، در یک روز نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

اوایل این هفته، گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌های ماسک برای اخراج ۱۰ درصد از کارکنان تسلا و تعلیق استخدام جدیدمنتشر شد. گویا این اطلاعات از افشای نامه مدیرعامل به مدیران ارشد زیرمجموعه اش درز کرده بود. در نتیجه این افشاگری سهام تسلا ۹.۲ درصد کاهش یافت و ثروت ماسک نیز کم شد.

به گفته این رسانه، ثروت او اکنون ۲۱۶.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

این اولین باری نیست که افشای سخنان ماسک برای او و شرکتش هزینه به بار می آورد. اوایل این هفته، پس از اینکه ماسک از کارکنان تسلا خواست حداقل ۴۰ ساعت در هفته را در دفتر بگذرانند، ارزش سهام آن کاهش یافت.

Elon Musk's influence over Twitter was clear at its annual meeting -  Protocol

ماه گذشته هم پس از اعلام ماسک مبنی بر خرید توییتر، سهام این خودروساز بیشترین کاهش را در سال جاری تجربه کرد. سهام تسلا در پایان هفته نسبت به سال گذشته افت ۳۳ درصدی را نشان داد.

«مت مالی» استراتژیست ارشد بازار در میلر تاباک، به فوربس گفت: بزرگترین چیزی که سرمایه گذاران احتمالاً به آن فکر می کنند انتظار آن را می کشند این است که ماسک دهان خود را ببندد.

در مجموع دارایی ماسک  از ابتدای سال تاکنون ۵۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال، بر اساس گزارش فوربس، او همچنان عنوان ثروتمندترین مرد جهان را در اختیار دارد و «برنارد آرنو» سرمایه دار فرانسوی کالاهای لوکس و «جف بزوس» بنیانگذار آمازون در رده های بعدی قرار دارند.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =