واکسن فلج اطفال بنیاد گیتس بیماری‌زا است

پس از آنکه پژوهش ها نشان دادند واکسن فلج اطفال شرکت بیل گیتس خود موجب بروز شکل شدید این بیماری می شود، این سرمایه دار آمریکایی از آزمایش نوع جدیدی از واکسن این بیماری خبر داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Natural News Network» در گزارشی نوشت، جنون پزشکی شدت گرفته است و «بیل گیتس» در حال ساخت واکسن جدیدی است که ادعا می کند از فلج اطفال ناشی از واکسن های فلج اطفال جلوگیری می کند.

بیل گیتس میلیاردر تازه متوجه شده است که از با پول واکسن‌های جدید می تواند برای بیماری‌هایی که خودش در گام نخست با تزریق‌های قبلی واکسن آن ها را ایجاد کرده بود، سرمایه‌گذاری کند.

بیماری که او اکنون به دنبال آن تلاش می کند فلج اطفال است؛ عارضه فلج اطفال ناشی از واکسن است که وی می گوید برای درمان آن باید روی تزریق جدیدی کار شود.

گیتس بنا بر ادعای خودش، برای ریشه کن کردن بلای فلج اطفال ناشی از واکسیناسیون پیشین در سراسر جهان سوم، که عمدتاً خودش با واکسیناسیون انبوه مردم فقیر با واکسن فلج اطفال در ۱۵ سال گذشته به راه انداخته بود، وارد عمل می شود.  گیتس در حال سرمایه گذاری برای ایجاد واکسن دیگری است که ظاهراً این آسیب را معکوس خواهد کرد.

میلیاردها دلار قبلاً برای ریشه‌کنی فلج اطفال در کشورهای در حال توسعه هزینه شد و اکنون میلیاردها دلار دیگر برای نابودی عوارض جانبی آن هزینه خواهد شد که از قضا شامل خود فلج اطفال نیز می‌شود.

گزارشی از رادیوی ملی آمریکا ( NPR ) افزایش بیماری فلج اطفال را ناشی از واکسن های خوراکی حاوی ویروس زنده می داند. در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از ویروس غیرفعال استفاده می شود.

ادعا این است که واکسن های خوراکی با ویروس زنده ارزان هستند و مصونیت مادام العمر ایجاد می کنند.

اما چگونه ممکن است این مورد وجود داشته باشد که خود تزریق واکسن ها باعث ابتلا مردم به فلج اطفال حاد می شوند؟

NPR پاسخ داد: کسانی که با ویروس زنده واکسینه شده اند می توانند آن را در مدفوع خود بریزند، که سپس می تواند از طریق فاضلاب در مکان هایی با بهداشت ضعیف پخش شود. اگر ویروس ضعیف بماند، می تواند افراد واکسینه نشده را در معرض فلج اطفال قرار دهد و به آنها مصونیت بدهد. اما اگر جهش بیابد و دوباره بیماریزایی پیدا می کند و فردی که واکسینه نشده است می تواند پس از تماس با فاضلاب آلوده به فلج اطفال ناشی از واکسن مبتلا شود.

واکسن فلج اطفال جدید گیتس مجوز استفاده اضطراری را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد

در حال حاضر ۲۵ کشور مختلف موارد ابتلا به فلج اطفال ناشی از واکسن را گزارش کرده اند و مقامات بهداشت عمومی از تایید ارتباط موضوع با واکسن ها خودداری می کنند. در عوض، آن‌ها استفاده از واکسن‌های بیشتر را در دستور کار قرار می‌دهند، اگرچه این واکسن‌ها به گونه‌ای بهینه‌سازی می‌شوند که ظاهراً احتمال فعال‌سازی مجدد را کاهش دهند.

معاون مدیر فلج اطفال در بنیاد بیل و ملیندا گیتس، می‌گوید که سه «تغییر مستقل» در واکسن انجام شده است تا آن را ایمن‌تر و احتمال ابتلا به فلج اطفال را کمتر کند.

گفته می شود محققان ویروس را به گونه‌ ای تغییر داده اند که باید جهش‌ های بیشتری را جمع‌ آوری کند تا بدخیم شود و برای جمع‌آوری آن جهش‌ها مشکل‌تر است.

واکسن جدید گیتس در حال حاضر تحت مجوز استفاده اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در دسترس قرار دارد اما هنوز تأیید کامل را دریافت نکرده است، دقیقاً مانند «واکسن‌های کروناویروس» (COVID-۱۹). این بدان معنی است که از نظر فنی هنوز در حال توسعه است.

از مارس ۲۰۲۱ تاکنون ۲۶۵ میلیون دوز از این واکسن برای کودکان در ۱۴ کشور، که بیشتر آنها در آفریقا هستند، تجویز شده است. فلج اطفال ناشی از واکسن در سراسر آفریقا شایع است زیرا گیتس در این سالها توجه خود را به آنجا معطوف کرده بود.

افکار عمومی جهان اعتقاد پیدا کرده اند بیل گیتس سموم خود را به نام سلامت جهانی می‌فروشد و ناراحت کننده این است که مردم هنوز آن را خریداری می کنند.

پایان/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
کد خبر: 18883

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =