درگیری چین با سازمان جهانی بهداشت

پکن در مقابل اتهاماتی که از سوی برخی مقامات سازمان جهانی بهداشت و به ویژه مسئولان آمریکا در مورد منشاء ویروس کرونا بیان می کنند تاکید دارد که این نهاد پیشتر یک بار به تحقیق از ووهان پرداخت و دریافت ویروس از چین سرچشمه نگرفته است؛ چین اعتقاد دارد این اقدامات با انگیزه سیاسی و با تحریک موسسات آمریکایی صورت می گیرد.

به گزارش تحریریه، چین درخواست های سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق در زمینه منشاء کووید -۱۹ را به دلیل انگیزه سیاسی غرب رد کرده است. این سازمان اولین تحقیقات خود را در ماه ژانویه در شهر ووهان چین انجام داد اما نتوانست نتیجه گیری کند که ویروس چگونه شروع شده است.

«پیتر کوئنیگ» اقتصاددان و تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیک و از تحلیلگران سابق بانک جهانی در اظهار نظری درباره ادعای پکن گفت: چین کاملا درست می گوید. یک هیات سازمان جهانی بهداشت از چین دیدن کرد و به این نتیجه رسیدند که ویروس از چین سرچشمه نگرفته است. اما غرب خوشحال نیست. غرب برای ادامه شیطان سازی از چین، دوست دارد مقامات سازمان جهانی بهداشت خلاف این امر را بگویند.

شما باید بدانید که سرمایه گذاران اصلی سازمان جهانی بهداشت به جز کشورهای عضو چه کسانی هستند ...

نخست، ایجاد سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک سازمان ملل متحد یک ابتکار چند منظوره از سوی راکفلرها بود. این موسسه یک بنیاد خصوصی است که سال ۱۹۱۳ توسط «جان دی راکفلر» بنا شد. شعار بنیاد راکفلر «فعالیت برای زندگی بهتر بشر در سراسر جهان» است. اما داستان این بنیاد پرمشغله این‌قدرها هم خوب و ساده نیست؛ بنیاد راکفلر کارهای محرمانه زیادی را انجام می‌دهد و اتهام‌های بسیاری هم به عملکرد و اهداف و برنامه‌هایش وارد شده است.

شرکت نفت «استاندارد راکفلر» برای اجتناب از قوانین ضدانحصاری ایالات متحده، به بخش‌های زیادی تقسیم شد که اساسا «اکسون‌موبیل» ابرشرکت چندملیتی نفت‌ و گاز آمریکایی بخشی از آن است. راکفلرها می خواستند صنعت بهداشت را که در آن زمان هنوز عمدتا بر اساس طب سنتی گیاهی و طبیعی بود، به بازار داروسازی و از محصولات پتروشیمی ها تبدیل کنند و همانطور که امروز می دانیم آنها در این کار موفق بودند.

«منابع خارجی» بودجه سه تا چهار برابر بیشتر از بودجه معمولی سازمان جهانی بهداشت است که عمدتا از کمک کشورهای عضو تشکیل شده است.

در میان برجسته ترین سرمایه گذاران «خارجی» در این سازمان شامل «بنیاد گیتس»، «اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی»(GAVI) است. اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن سازی دارای حدود ۲۸ عضو است که اکثر آنها فعالان عرصه داروسازی هستند، همچنین این اتحاد توسط بیل گیتس ایجاد شده و در مجاورت مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو، و سایر داروسازی ها و حامیان بیگ  فارما واقع شده است. البته این بسیار واضح است که آنها به طور مستقیم به سازمان جهانی بهداشت کمک نمی کنند اما در قالب غیرمستقیم، مانند بودجه های امانی و حالت های مشابه آن این اقدام را انجام می دهند، بنابراین کمتر قابل تشخیص است.

همچنین واضح است، همانطور که از ابتدا گفته شد، ویروس کرونا به صورت آزمایشگاهی ساخته شده و  چندین اختراع در این زمینه وجود دارد اما شما دیگر آنها را در اینترنت پیدا نمی کنید زیرا همه آنها را حذف کرده اند.

با توجه به این پیشینه، بدیهی است که غرب به کشور دیگری نیاز دارد تا به عنوان مقصر بیماری کووید جلوه دهد، به ویژه چین را متهم می کند. پکن یک تهدید برای غرب است زیرا غرب به رهبری ایالات متحده در حال سقوط اقتصادی است.

در حالی که یوان واحد پول چین، بر اساس قدرت اقتصادی این کشور به تدریج برتری می یابد. اینجا هیچ چیز رو به راه نیست و این چیزی است که غرب را نگران کرده است زیرا خزانه داران در سراسر جهان دلار را به عنوان دارایی ذخیره رها می کنند و به یوان و دیگر ارزها روی می آورند.

انگیزه غرب این است که چین را بیشتر عصبانی کنند اما این روش کار نمی کند، چون مردم زیادی در حال بیدار شدن و فهمیدن واقعیت هستند. کووید ۱۹ تنها یک ابزار برای دیوانه ساختن چین است. 

طول می کشد تا مردم چشم خود را باز کنند و بفهمند که دستور کار دیگری پشت این کلاهبرداری بسیار جنایتکارانه وجود دارد، برنامه ای که همانطور که قبلا اشاره شد، هیچ ارتباطی با سلامتی ندارد اما از یک دشمن نامرئی استفاده می کند. یک ویروس که به عنوان ابزاری برای ایجاد ترس در تمام جهان استفاده می شود.

پایان/

۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 11987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم US ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      ویروس کروناباجهشای پشت سرهم‌ وضرررساندن به همه ی دنیا وکنترل نشدن بشکل کامل وسبقت کشورها درتولیدواکسن آن که هنوزهیچکدام درحدقطع نمودن ویروس نبوده به اضافه ی مرگومیرچشمگیراین ویروس ازآیات خداونده هستند چونکه انسان به طغیان‌ کامل روی آورده اگرنخواهیم خودبزرگ بینی شیاطین بشر را درنظربگیریم گویا خودآمریکاوچین این ویروس ایجادننوده اند این ویروس تا تادیب کامل بشریت مانند زمان حضرت نوح سلام الله علیه ودیگرزمانهای گمراهی ادامه خواهد یافت ......