پیامدهای پیچیده کرونا

با فروکش کردن همه گیری کرونا اکنون جهان با مشکلات ناشی از این بیماری از عوارض ویروس، واکسن و پیامدهای مقررات سختگیرانه قرنطینه دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Natural News» در گزارشی نوشت، مطالعه نشان می دهد ۶۰ هزار کودک در انگلستان به دلیل قرنطینه کووید-۱۹ از افسردگی رنج می برند.

قرنطینه به دلیل ویروس کرونا (COVID-۱۹) منجر به افزایش شدید اختلالات سلامت روان در شهروندان انگلیسی به ویژه در بین  کودکان شده است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرنطینه‌های COVID-۱۹ باعث شده ده‌ها هزار کودک در انگلستان از افسردگی بالینی رنج ببرند. بررسی بیشتر داده‌های منتشر شده در مجله Royal Society Open Science نشان داد که نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله این کشور  سطوح بیشتری از علائم افسردگی و سطوح پایین‌تری از رضایت از زندگی را نشان می‌دهند.

محققان شیوع ۲۷.۱ درصدی افسردگی را در میان نمونه های خود تشخیص دادند که این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی است که در شرایط بدون قرنطینه اتفاق می افتاد. بر اساس معیارهای این مطالعه، این تعداد برابر است با ۶۰۰۰۰ کودک دیگر که سطوح بالایی از افسردگی را تجربه می کنند.

این مجله علائم افسردگی بالا را با استفاده از اندازه گیری ۱۳ مورد خود گزارشی از علائم افسردگی در طول دو هفته تعریف کرد. این مطالعه نشان داد: پس از کنترل نمرات پایه و چندین ویژگی در سطح مدرسه و دانش آموز مشخص شد که علائم افسردگی در گروه COVID-۱۹ بیشتر بود.

Weighing benefits, costs of COVID-19 restrictions | News | Harvard T.H.  Chan School of Public Health

این یافته‌ها نشان می‌دهد که همه‌گیری COVID-۱۹ علائم افسردگی نوجوانان را فراتر از آنچیزی رفته است که در شرایط غیر همه‌گیر رخ می‌داد.

بر اساس گزارش ها، ۴۰۰ هزار کودک انگلیسی سال گذشته به دلیل مواردی مانند اختلالات خوردن و آسیب رساندن به خود به متخصصان سلامت روان ارجاع داده شدند. کارشناسان از همان زمان هشدار می دهند که تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر سلامت روان کودکان به طور فزاینده ای به سطح هشدار دهنده رسیده است.

پزشکان انگلیسی ابراز نگرانی کرده‌اند که در این شرایط ممکن است یک بیماری همه‌گیر سلامت روان به دلیل قرنطینه‌های COVID-۱۹ رخ دهد. حدود ۱۰ میلیون نفر در انگلستان، از جمله ۱.۵ میلیون کودک ممکن است برای نگرانی های مختلف سلامت روان نیاز به درمان داشته باشند.

کالج سلطنتی روانپزشکان (RCPsych) و مقامات کنفدراسیون خدمات بهداشت ملی (NHS) به گاردین اعلام کردند که در حال حاضر ۱.۶ میلیون شهروند این کشور منتظر دریافت درمان سلامت روان هستند. حدود هشت میلیون نفر از جمعیت، علیرغم واجد شرایط بودن برای کمک های بهداشت روان، حتی نمی توانند در لیست انتظار قرار گیرند. 

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
کد خبر: 19202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =