پیش بینی ناامیدکننده رشد اقتصادی آمریکا توسط بانک بزرگ آمریکایی

تحلیلگران این بانک بزرگ آمریکایی اعتقاد دارند بزرگترین اقتصاد جهان به طور خطرناکی در آستانه رکود و کاهش رشد اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، «بلومبرگ» نوشت، «بانک جی پی مورگان چیس» چشم انداز رشد برای میانه های سالجاری ایالات متحده را اصلاح کرده است. در برآوردهای تازه انتظارات برای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی سالانه سه ماهه دوم سال از ۲.۵ درصد به ۱ درصد کاهش داده شد.

بزرگترین بانک ایالات متحده نیز پیش بینی خود را برای سه ماهه سوم از ۲ درصد به ۱ درصد کاهش داد.

به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، با این حال، انتظار می رود رشد تا ۱.۵ درصد در سه ماه پایانی سال افزایش یابد که به دلیل تقویت تولید در بخش خودرو و کاهش تورم افزایش می یابد.

این کاهش پیش بینی ها در بحبوحه تشدید سیاست های پولی صورت می گیرد، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده با افزایش شدید نرخ بهره به تورم پاسخ می دهد. فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره اصلی را ۰.۷۵ واحد درصد افزایش داد.

این برآوردهای ناامید کننده به دنبال انبوهی از داده‌های ضعیف در اوایل هفته ارائه شد. داده هایی که نشان دادند هزینه‌های مصرف ‌کننده ایالات متحده در ماه می کمتر از حد انتظار افزایش یافته است. تولید خودرو کمتر شده و همزمان قیمت های بالاتر نیز باعث کاهش خرید سایر کالاها شده است.

از طرف دیگر این هفته بازار سهام ایالات متحده، بدترین شروع را در بیش از ۵۰ سال گذشته داشته است.

«مایکل فروولی» اقتصاددان ارشد آمریکایی جی ‌پی مورگان، در یادداشتی عنوان داشت «پیش‌ بینی ها به طرز خطرناکی رکود را به شدت نزدیک ارزیابی کرده اند.»

وی افزود: با این حال، ما همچنان به دنبال رشد اقتصاد هستیم، تا حدی هم به این موضوع فکر می ‌کنیم که کارفرمایان کارگران را اخراج نکنند، حتی در دوره‌ای که تقاضابرای خرید محصولات چندان مناسب نیست.

پایان/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20192

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =