کمک سنگین اطلاعاتی آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه

نیویورک تایمز از اطلاعاتی ذی قیمتی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است خبر داد.

به گزارش تحریریه، نیویورک تایمز از اطلاعاتی ذی قیمتی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است خبر داد و نوشت: ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داد که منجر به کشته شدن افسران روسی شد.

این نشریه در گزارش خود مدعی شد که آمریکا به طور مخفیانه اطلاعاتی در مورد رویدادهای میدان نبرد را به اوکراین مخابره می کند. این اطلاعات شامل حرکت نیروهای روسی است.

نیویورک تایمز از قول مقام‌های اوکراینی شمار ژنرال‌های کشته‌شده روسیه را ۱۲ نفر اعلام کرده است. مقام‌های آمریکایی طرف صحبت با نیویورک تایمز اما از ذکر رقمی مشخص در این ارتباط خودداری کرده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد که به اشتراک‌گذاری اطلاعات بخشی از کمک‌های فزاینده ایالات متحده به اوکراین است، کمک‌هایی که حالا تسلیحات سنگین‌تر و ده‌ها میلیارد دلار برای خریدهای تسلیحاتی و خرید تسلیحاتی را شامل می‌شود. این روند احتمالا جنگ را وارد مرحله جدیدی می‌کند که ماه‌ها به درازا خواهد کشید.

این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که همه حملات ارتش اوکراین به مواضع روسیه با حمایت اطلاعات آمریکا انجام نشده است و "ایالات متحده اجازه نمی دهد اطلاعاتی درباره ارشدترین رهبران روسیه در اختیار [کی یف] قرار گیرد."

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به گزارش نیویورک تایمز در بیانیه‌ای هرگونه اشتراک اطلاعات میدانی با اوکراین به منظور کشتن کشتن ژنرال‌های روسیه را تکذیب کرد.

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 18791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =