روسیه خطاب به کشورهای غربی؛ نمی‌توانید راحت بخوابید مگر آنکه...

وزیر خارجه روسیه در پیامی تصویری با زبان کنایه گفت اگر کشورهای غربی «نمی‌توانند راحت بخوابند، چهار توصیه برای خواب راحت آنها دارم».

به گزارش تحریریه، به گزارش شبکه راشاتودی، وزیر خارجه روسیه در یک نطق ویدئویی خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر بخاطر جنگ روسیه و اوکراین نمی‌توانید راحت بخوابید، چند توصیه دارم تا با آرامش بخوابید: اول از همه تصور کنید این جنگ در آفریقا رخ داده. تصور کنید این جنگ در خاورمیانه رخ داده. تصور کنید اوکراین، فلسطین است؛ و تصور کنید روسیه، آمریکاست!

در حال حاضر ۷۲ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و وزارت دفاع اوکراین می‌گوید روسیه در حال افزایش حملات خود در اوکراین است. البته لاوروف پیشتر گفته بود که روسیه هرگونه ارسال تسلیحات خارجی به اوکراین را هدفی قانونی برای نیروهای روسی می‌داند.

آمریکا و کشورهای غربی در رویکردی دوگانه درباره جنگ اوکراین نسبت به تجاوزات علیه کشورهای خاورمیانه و استثمار سایر کشورها، در واکنش به حمله روسیه ضمن ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسها اعمال کردند.

این در حالی است که از ابتدا روسیه هدف از عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین حمایت از روس زبان‌هایی اعلام کرده بود که به مدت هشت سال هدف زورگویی و نسل‌کشی رژیم کی یف قرار گرفته بودند. بر اساس اعلام مقامات کرملین هدف کلی این عملیات نظامی نازی‌زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین است تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

منبع: yjc

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 18825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =