پرداخت ۱۳/۸ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک‌مسکن گفت:تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۵ هزار و ۶۱۲ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات به سازندگان را اعلام کرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۴۴۸ نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کردند که از این میزان ۲۳۵ هزار و ۴۰۱ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کرده‌اند.

شایان ادامه داد: جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۴ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان است که از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۸ هزار و ۲۵۴میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و ۶ هزار و ۵۶۹ میلیاردتومان نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات نیز تاکنون ۵ هزار و ۶۱۲ میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۳ پروژه به تعداد ۲۱۵ هزار و ۳۳۰ واحد به بانک معرفی شد که مبلغ تسهیلات قراردادهای منعقد شده۲۱ هزار و ۸۲۸ میلیاردتومان است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن است که احداث ۴  میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال دولت سیزدهم را در برنامه قرار داده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون عملیات اجرایی بیش از یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 18837

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =