رسیدن محموله نفتی ایران به ونزوئلا

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نتایج سفر هیئت ایرانی به آمریکای لاتین گفت: تا ده روز آینده محموله های نفتی مان به نیکاراگوئه و ونزوئلا می‌رسد.

به گزارش تحریریه، در روزهای گذشته جواد اوجی، وزیر نفت به همراهی هیأتی به منظور بهبود دیپلماسی انرژی سفر چند روزه‌ای به آمریکای لاتین داشت. وی این سفر را از کشور ونزوئلا شروع کرد و پس از کشور کوبا راهی نیکاراگوئه شد.

حسین حسین‌زاده، دبیر کمیسیون انرژی مجلس که در این سفر وزیر نفت را همراهی می‌کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت روابط ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین گفت: با همکاری مجلس و دولت یک هدفگذاری برای گسترش دیپلماسی انرژی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین انجام شده است.

وی افزود: این سفر حول سه محور فروش نفت، توسعه پالایشگاهی و توسعه میادین نفت و گاز قرار دادهای خوبی منعقد شد که قطعاً منشأ خیر و برکت برای هر دو کشور است.

حسین زاده با اشاره به ظرفیت بالای ونزوئلا در صنعت نفت گفت: ما از این ظرفیت قصد داریم استفاده کنیم و با توجه به توانمندی که کشور در حوزه ساخت پالایشگاه دارد بتوانیم در غالب قراردادهای برد برد استفاده کنیم.

دبیر کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: البته قبلاً هم بحث فروش نفت و میعانات گازی مطرح بود ولی به صورت محدود. اکنون در حوزه ساخت پالایشگاه، اورهال پالایشگاه و ایجاد پالایشگاه جدید به صورت مشارکتی و توسعه میادین قراردادهایی بسته شد.

حسین زاده با بیان اینکه یکی از تاریخی‌ترین و مهمترین قراردادهای نفتی کشور میان ایران و ونزوئلا بسته شد، گفت: از نتایج این سفر می‌توان گفت که همین هفته محموله نفتی‌مان به ونزوئلا می‌رسد، تا پایان هفته یا ده روز آینده محموله نفتی ما به نیکاراگوئه هم می‌رسد.

وی در پایان گفت: یک پالایشگاه مشارکتی بین ایران، ونزوئلا و نیکاراگوئه بود که بازدید کردیم و اعلام آمادگی کردیم که برای ساخت و تأسیس آن پالایشگاه کمک کنیم که با توجه به تحریم‌ها بسیار سودمند است.

منبع: مهر

پایان/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 18947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =