سخنان توهین آمیز مقام ترکیه پس از اعتراض ایران به سدسازی ها

سخنان توهین آمیز مقام ترکیه پس از اعتراض ایران به سدسازی ها نشان داد که مواضع وزارت خارجه به امنیت ملی کشور آسیب وارد کرده است.

به گزارش تحریریه، سخنان توهین آمیز مقام ترکیه پس از اعتراض ایران به سدسازی ها نشان داد که مواضع سست و شکننده وزارت امور خارجه و امیرعبداللهیان به امنیت ملی کشور آسیب وارد کرده است. 

تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص اظهارات اخیر مقامات ایران درباره توفان گردوغبار که آن را ناشی از سدسازی‌های ترکیه خوانده‌اند گفت: این ادعاها از پایه‌های علمی برخوردار نیست. توفان گردوغبار در یک مقیاس وسیع در سطح جغرافیایی شکل گرفته است که عمدتاً دو منبع دارد که هر دو کشور ایران و ترکیه را درگیر کرده است. یکی از این منابع توفان گردوغبار قاره آفریقاست و دیگری نیز بیابانهای خاورمیانه است. نابودی جنگلها، خشکسالی و بیابان‌زایی از جمله عوامل به وجود آمدن این مشکلات است. ما در این خصوص در حوزه کشورهای پایین‌دستی آب به قوانین حقوق بین‌الملل احترام می‌گزاریم و از آن تبعیت می‌کنیم. ترکیه معتقد است که آبهای فرامرزی به‌جای تضاد بین کشورهای ساحلی، عنصر همکاری هستند. ترکیه آماده هرگونه همکاری منطقی و علمی با ایران در این زمینه است.

این مقام ترکیه ای اشاره ای هم نمی کند که سدسازی های کشورش باعث خشک شدن بیابان های عراق شده است که این نوع پاسخ های سر بالا را باید با مواضع ضعیف وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور مرتبط دانست. 

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 19007

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      یک کلمه هم مورد توهین آمیز تو تحلیل ترکیه وجود نداشت! شماها بابت سوادی و شعوری که ندارید از دار دنیا همیشه طلبکار هستید و ارث پدرتان را میخواهید؟! خودتان کم ایران را با سد سازی و تخریب درختان و مرداب ها و جنگل ها ویران نکرده اید و اتفاقا به خاطر علم کم تان هم بوده و افکار غارتگر تان
    • ال IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      هیچ توهینی نکرده..ایران اگه مدرک داره .و میتونه ثابت کنه سد سازی ترکیه.عامل گردغباره..به جامعه جهانی نشون بده.و از همه مهمتر به کشور عراق نشون بده..ایران خودش ..سهمیه ابی محیط زیستو رعایت نمیکونه.مثل دریاچه اورمیه..گاو خونی.و هورالعظیم.
    • TR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      کجای این متن توهین امیز بود خودتون دریاچه ارومیه خشک کردید فقط برای اینکه تورک ها از ارومیه مهاجرت کنند الان تاوان گناه خودتون رو میدید چه ربطی به ترکیه داره
    • محمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      این کجاش توهین بود
    • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      کجای این بیانات توهین آمیز بود ؟جالبه در آن دولت به هواپیمای وزیر خارجه بنزین نمی دادند کسی نمی گفت رفتار توهین آمیز ... الان سخنگوی وزارت خارجهکشور همسایه اعلام آمادگی برای ارتباط می کند می نویسید رفتار توهین آمیز !!!!!!!!!!حالتان خوب است ؟
    • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      کجای این بیانات توهین آمیز بود ؟جالبه در آن دولت به هواپیمای وزیر خارجه بنزین نمی دادند کسی نمی گفت رفتار توهین آمیز ... الان سخنگوی وزارت خارجهکشور همسایه اعلام آمادگی برای ارتباط می کند می نویسید رفتار توهین آمیز !!!!!!!!!!حالتان خوب است ؟