چالش جدید اسرائیل در سوریه؛ افزایش تنش با چاشنی ترس

 شب گذشته دور جدیدی از حملات اسرائیل به سوریه انجام گرفت که به طور حتم بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش تحریریه،  شب گذشته دور جدیدی از حملات صهیونیست‌ها به سوریه انجام گرفت. بر اثر این حمله که در حومه دمشق، فردوگاه‌ دمشق و یکی دو کیلومتری منطقه سیده زینب(س) صورت گرفته بود، سه تن به شهادت رسیدند.

در روزها و هفته‌های گذشته این یکی از سنگین‌ترین حملات صهیونیست‌ها به سوریه بود. موج جدید حملات این رژیم تقریبا پس از سفر بشار اسد به تهران با شدت بیشتری آغاز شده است.

نکته که می‌توان در مورد افزایش تنش از سوی صهیونیست‌ها علیه سوریه به آن اشاره کرد این است که روس‌ها به دلیل‌ درگیری در جنگ اوکراین تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از سوریه خارج کردند.

این اتفاق موجب نگرانی شدید صهیونیست‌ها در مورد جایگزین شدن ایران و همپیمانانش به جای روس‌ها شده بود. به همین دلیل اشغال‌گران افزایش تنش را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا به نحوی مانع گسترش ایران در مناطق سوریه شوند.

از سوی دیگر تهدیدهای گروه‌های مقاومت در مورد بازپسگیری منطقه اشغالی جولان و همچنین درگیر شدن رژیم اشغالگر در جنگ اوکراین، صهیونیست‌ها را وادار می‌کند تا جبهه سوریه را به هیچ وجه خالی نگذارند چرا که خوب می‌دانند رها کردن این جبهه می‌تواند برای آنها سنگین تمام شود.

منبع: مقاومت اسلامی نجبا

پایان/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 19216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =