عرضه سریع ترین خودرو چینی در ایران؟

برخی شواهد حاکی از این است که احتمال دارد نسخه لوکس و اسپرت JAC J7 که زیر مجموعه SEHOL است و با نام SEHOL A5 PLUS در ایران مونتاژ و به بازار عرضه شود.

به گزارش تحریریه، قبلاً در فضای مجازی تصاویری از خودرو سواری جدید شرکت کرمان‌موتور یعنی JAC J7 منتشر شده بود. با توجه تصاویر قبلی و عرضه JAC J7 در کشورهایی از قبیل قزاقستان، روسیه، شیلی، عربستان، مصر و غیره انتظار می‌رفت JAC J7 مونتاژی کرمان‌موتور هم دقیقاً شبیه تصاویر قبلی و خودروهای عرضه شده در این کشورها باشد. ولیکن جدیداً تصاویری در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده این تصاویر منتسب به مونتاژ JAC J7 در کرمان‌موتور هستند. در تمامی این تصاویر نمای عقب خودرو نمایش داده می‌شود ولی از بررسی دقیق‌تر همین تصاویر می‌توان متوجه یک موضوع شد. سپر عقب خودرویی که در تصاویر نمایش داده می‌شود متعلق به JAC J7 نیست و با مراجعه به سایت‌های خودرویی چینی می‌توان دید که این سپر عقب متعلق به نسخه لوکس و اسپرت JAC J7 است که در زیر مجموعه لوکس و با کیفیت‌تر شرکت JAC یعنی SEHOL و با نام SEHOL A5 PLUS ساخته می‌شود.

بنابراین احتمال‌های ممکنه عبارت‌اند از:

احتمال اول این است که JAC J7 فیس‌لیفت شده است و احتمالاً به همین صورت و با نام JAC J7 در بازار چین و کشورهای اشاره شده در بالا عرضه خواهد شد. شایان ذکر است JAC J7 تا الان یک مرتبه دچار تغییرات جزئی شده است. تغییراتی از قیبل تغییر رنگ چرم مصنوعی از قهوه‌ای به سیاه، به‌روزآوری نرم‌افزار سامانه چند رسانه‌ای و پشتیانی از Apple Carplay وAndroid Auto ، اضافه شدن گرم‌کن‌ صندلی‌های جلو، تغییر در نرم‌افزار کنترل چراغ‌ها و نمایش خوش‌آمد گویی در چراغ‌های جلو و عقب، تغییر فرم چشمک‌زدن چراغ‌های LED راهنماها از حالت چشمک‌زن به حالت دینامیک و روان. در این احتمال ایران اولین کشوری خواهد بود که JAC J7 فیس‌لیفت شده در آن ارائه خواهد شد. در این حالت قاعدتاً قیمت این خودرو در ایران باید در محدوده قیمت بهمن رسپکت باشد.

احتمال دوم این است که نسخه معمولی SEHOL A5 فیس‌لیفت شده و به‌نوعی SEHOL A5 معمولی ازنظر بدنه و نمای داخلی و بیرونی شبیه برادر ورزشکار خود یعنی SEHOL A5 PLUS شده است. در حال حاضر نسخه معمولی SEHOL A5 از نظر فضای داخلی و بیرونی به‌جز نشان‌های روی غربلیک فرمان و جلو و عقب خودرو کاملاً شبیه JAC J7 است و موتور و جعبه‌دنده نسخه معمولی SEHOL A5 نیز کاملاً شبیه JAC J7 است، یعنی یک موتور بنزینی توربو به حجم 1.5 لیتر و گشتاور 210 نیوتن‌برمتر با جعبه‌دندهCVT شرکت بلژیکی PUNCH با کد VT2+. در این احتمال هم ایران اولین کشوری خواهد بود که SEHOL A5 فیس‌لیفت شده در آن ارائه خواهد شد. در این حالت قاعدتاً قیمت این خودرو در ایران باید در بین قیمت بهمن رسپکت و آریزو 6 باشد.

احتمال سوم هم این است که کرمان‌موتور قصد دارد به‌جای JAC J7 خودرو لوکس‌تر و اسپرت SEHOL A5 PLUS را در ایران عرضه کند. در این حالت قاعدتاً قیمت این خودرو در ایران باید در محدوده قیمت آریزو 6 باشد.

SEHOL A5 PLUS هم در نمای بیرونی، هم در نمای داخلی و هم در مشخصات فنی با JAC J7 متفاوت است. SEHOL A5 PLUS نیز به موتور بنزینی توربو 1.5 لیتری GDI مجهز است ولیکن به لطف تزریق مستقیم سوخت و تغییر نوع توربو به‌جای 210 نیوتن‌برمتر 300 نیوتن‌برمتر و به‌جای 150 اسب‌بخار 184 اسب‌بخار تولید می‌کند و همچنین به‌جای جعبه‌دندهCVT، خودرو SEHOL A5 PLUS مجهز به جعبه‌دنده دوکلاچه DCT شش سرعته است. به لطف این تغییرات شتاب SEHOL A5 PLUS نسبت به JAC J7 به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بهبودیافته و مطابق اطلاعات ارائه‌شده در سایت‌های چینی شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت SEHOL A5 PLUS برابر با 7.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتربرساعت شده است. با این تفاصیل و در صورت ارائه SEHOL A5 PLUS در ایران، نه تنها سریع‌ترین خودرو چینی خواهد بود، بلکه سریع‌ترین خودرو مونتاژ داخل هم خواهد بود.

در فضای داخلی نیز تفاوت مشهود و چشمگیری بین SEHOL A5 PLUS و JAC J7 و SEHOL A5 مشاهده می‌شود و همان‌گونه که از نسخه لوکس هر خودرویی انتظار می‌رود از نظر تجهیزات و امکانات نیز SEHOL A5 PLUS از JAC J7 و SEHOL A5 یک سر و گردن بالاتر است. البته در این تصاویر مشخص است خودرویی که در کرمان‌موتور مونتاژ می‌شود فاقد سانروف پانورا است و فقط سانروف معمولی دارد.

بهرحال باید تا زمان رونمای این محصول جدید کرمان‌موتور منتظر ماند و کمی صبر کرد تا مشخص شود کدامیک از این احتمالات به حقیقت تبدیل خواهند شد.

منبع: خودروبانک

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 19273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      10 6
      سلام خدا بخیر کند چین آشغالترین محصولاتش را به ایران هدیه می کند تا آزمون و خطا را تعیین کند یک نمونه اش هواپیمای جنگی F7 بلای جان دو نفر خلبانان هم وطنمان در اصفهان حادثه آفرین شد نمی دانم خر کم از چین می آوردند مسولان محصولات خوب اروپا و آمریکا را وارد کنند تا بلوک شرق را.
      • محسن IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
        7 6
        اصلا تو عمرت متشین چینی سوار شدی یه چیزی یاد گرفتیت هی اشغال اشغال میکنید اشغال محصولات ایرانی که مال سه ده پیشه هنوز سرش دعواست
    • حسنک IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      4 1
      بابا چین بازار ایران را احاطه کرده مسئولان چینی به فکر صد هها سال مرمان کشورشان هستند بی شک در آینده معلوم خواهد شد چین چه کرده هیچ کس حق ندارد از قرار داد 25 ساله چجنی ها و بعضا صد ساله آنها خبر داره شه نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی چه کردیم چه شد رو گنجیم ولی شکم زن و بچه مان گرسنه رو گنجیم ولی در آمد نیست مسئولین ای مسئولین بیچاره شدیم کلیه شغلها ور شکست شدند
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 1
      کاش حداقل با قیمت منطقه به مردم می دادند نه با قیمتهای فضایی که ادم حس دوشیده شدن بهش دست بده