قاتل خاموش جدید ارتش روسیه

موتور سیکلت های برقی اوکراین در جنگ با روسیه، خواب را از چشمان نیروهای ارتش پوتین ربوده‌اند و از هر سمت، تانک ها و ستون های زرهی روس را هدف قرار می‌هند.

به گزارش تحریریه، تقریبا ۵ ماه از تهاجم همه جانبه‌ی روسیه به اوکراین می‌گذرد و به نظر می‌رسد که نیروهای ولودیمیر زلنسکی در این مدت کوتاه توانسته‌اند تا تدابیر به شدت کارآمدی را به روی صحنه بیاورند. این در حالی است که تا به اینجای کار، ارتش روسیه بیش از ۲۵ هزار نفر از سربازان خود را از دست داده است. در ادامه به یکی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های ارتش اوکراین که تا به امروز به صورت محرمانه باقی مانده بود نگاهی خواهیم داشت.

نگاهی به حضور موتور سیکلت های برقی اوکراین

موتور سیکلت های برقی اوکراین

اهمیت حضور وسایل نقلیه زرهی مثل کامیون‌ها، پیکاپ‌ها و خودروهای سبک در ناوگان نیروهای نظامی، کاملا واضح و مشخص است اما تقریبا چند سالی می‌شود که پای وسایل نقلیه برقی و هیبرید هم به این میهمانی باز شده. خودروها و موتورسیکلت های برقی یا هیبریدی می‌توانند با گریز از دوربین‌ها و رادارهای گرمایی، کابوس خاموش هر ارتشی باشند و از آن جایی که هیچ صدایی ندارند، توجه کسی را هم به خود جلب نمی‌کنند. این موضوع دقیقا چیزی است که اوکراینی ها آن را به خوبی درک کرده‌اند.

موتور سیکلت های برقی اوکراین

شرکت‌های ELEEK و Delfast دو عدد از بزرگترین سازنده‌های دوچرخه و موتورسیکلت برقی در کشور اوکراین هستند که محصولات آن‌ها، خواب را از چشمان نیروهای ارتش روسیه گرفته است. داستان از جایی شروع می‌شود که وادیم ایگناتوف، معاون ارشد اجرایی وسایل نقلیه الکتریکی در اوکراین، به اهمیت حضور این موتورهای برقی در خط مقدم  اشاره کرد.

موتور سیکلت های برقی اوکراین

در ادامه، چندین شارژر قابل حمل به همراه این موتور سیکلت های برقی به صورت آزمایشی به خدمت گرفته شده‌اند تا آزمون خود را آغاز کنند. اما این موضوع در چه تاریخی رخ داده است؟ رئیس ارشد اجرایی شرکت ELEEK در این راستا می‌گوید:

موتور سیکلت های برقی ما از همان هفته های ابتدایی جنگ روسیه و اوکراین به خط مقدم فرستاده شدند اما این موضوع تا این لحظه به صورت محرمانه باقی مانده بود. به هر حال اکنون وقت آن رسیده است تا قدرت نظامی اوکراین در بخش «وسایل نقلیه‌ی پنهان کار الکتریکی» را به صورت آشکار به تمام دنیا نشان دهیم.

مجهز کردن موتور سیکلت های برقی اوکراین به آخرین سلاح های روز

موتور سیکلت های برقی اوکراین

از آنجایی که این موتور سیکلت های الکتریکی برای نابود کردن خودروهای زرهی سبک، تانک ها و کامیون های نظامی آماده شده‌اند، می‌توانید در اکثر موارد، موشک های NLAW را بر روی دوش راکبان آن‌ها مشاهده کنید. این موشک های دوش پرتاب در نوع خود بسیار سبک و از قدرت تخریب بسیار بالایی هم برخوردار هستند و اگر آن‌ها را در یک محیط باز با تانک دشمن تنها بگذارید، کار تانک های دشمن زار خواهد بود.

موتور سیکلت های برقی اوکراین

همچنین به لطف موتور سیکلت های برقی اوکراین، اپراتور موشک های NLAW می‌تواند پس از زدن هدف خود، به سرعت از مهلکه دور شوند و کاری هم از دست دوربین های حرارتی ارتش روسیه، برنمی‌آید.

منبع: گجت نیوز

پایان/

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 19301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      پس تا حالا دیگه همه تانک های روسیه نابود شده اند و ارتش روسیه تانک ندارد
    • ایرانی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 3
      مرگ بر پوتین هر چه بر سر ما امد از کارگر و معلم واقشار جامعه مصبب ان روسیه کافر خدانشناس بود درود براکراین
      • خلیل IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
        2 3
        خداوند ایرانیان نگهدار و یاور سربازان آرتش اوکراین. است درود خدا بر ملت ورهبر. اوکراین
    • حسینی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 1
      خواب دیدن خوش باشه
    • ناشناس IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 8
      آقای زلنسگی وارتش شکست خورده اش ! دنبال چی میگردید؟؟؛ جنگ تموم شد؛؛نکنه مثل اون فیلمِ چارلی چاپلین بعدازجنگ جهانی که سالها درمرزمانده بودوفقط باخودش وافکارش میجنگید؟نکنه اون فیلم رامیخواهیدبازی کنید؟؟@@!@
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      5 4
      اوکراین نوکر آمریکا شده و ان شاء الله شکست بخوره
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 5
      مرگ بر پوتین متجاوز وادم کش
      • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
        0 0
        جلوی ظالم ایستاده و پوزه استکبار رو به خاک مالیده
    • AF ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      جنگ اوکراین فقط بنفح غرب است سرباز های اوکراین جوخه جوخه کوشته بسه غربی ها جولان بده انگلس هم به اندازی کند تندور فروس صلاح غرب هم گرم گرم است شعار انگلیس باهم بنداز حکومت کن
    • علی TR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      کشوری که هیچ دوستی نداره مجبوره با روسیه متجاوز دوستی کنه ولی ای کاش از پوتین می پرسیدند که چرا اس 400 رو به ترکیه که عضو ناتو هست فروخته ولی به ایران که مثلا متحدش هست نفروخته . جنایت روسیه در دوران قاجار در جدا کردن بخشی از آذربایجان بر کسی پوشیده نیست . درود بر اوکراین . به امید آزادی کریمه