چه تعداد از مادران دارای دو فرزند از کارخانه‌های خودروساز داخلی، خودرو دریافت کرده‌اند؟

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از اعلام آماری به مجلس مبنی بر ارائه خودرو به ۲۴ هزار نفر از مادران دارای دو فرزند توسط کارخانه‌های خودروساز داخلی بدون انجام قرعه‌کشی خبر داد.

به گزارش تحریریه، امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مجلس شورای اسلامی، در مورد برخی گلایه‌ها از عدم اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ایران خودرو برای ارائه خودرو به مادران دارای دو فرزند بدون انجام قرعه‌کشی، گفت: بر اساس آمار ارائه شده تا 11 روز گذشته تعداد 24 هزار نفر از مادران دارای دو فرزند بدون انجام قرعه‌کشی از کارخانه‌های خودروساز داخلی، خودرو دریافت کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند ارائه خودرو توسط ایران خودرو به این مادران، ادامه داد: در هر دوره از ثبت‌نامی که کارخانه‌های خودروسازی اعم از سایپا و ایران خودرو انجام می‌دهند 50 درصد به مادران دارای دو فرزند تعلق می‌گیرد اما چون تعداد مادرانی که برای استفاده از این ظرفیت ثبت نام می‌کنند، بسیار زیاد است بین این مادران قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته بعد از انجام قرعه‌کشی اسامی جهت کسب اطلاعات دقیق به سازمان ثبت احوال ارسال می‌شود تا بعد از تایید اینکه فرزند دوم آنها بعد از آبان ماه سال 1400 متولد شدند، از ظرفیت این بخش بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این قرعه‌کشی در بین مادران دارای دو فرزند انجام می‌‎شود و چنانچه بار اول و دوم اسم آنها در نیامد  در مرحله بعد انجام قرعه‌کشی حتما از امتیاز این بخش بهره‌مند خواهند شد.  

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یادآور شد: اگر در نقطه‌ای از کشور قرعه‌کشی برخلاف این روندی بود که توضیح داده شد باید مراتب به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود ضمن اینکه مجلس نیز اجرای این مصوبه را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      این چه حربه ای است که برای فرزند آوری پیش گرفتین. فامیل ما وضع مالی خوبی هم داره با قرعه کشی یه پژو پارس بنامش دراومد فرزند دوم که بدنیا آمد یکی دیگه بهش دادن هردو رو فروخت پس انداز کرد واقعا بازار رو خودتون دارین خراب میکنین من هزاربار ثبت نام کردم برای استفاده شخصی درنیومده اصلا ماشینم نداشتم تاحالا. مقصر تمام مشکلات شخص شخیص خودتان هستید ولاغیر...
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 0
      غلط کردید دروغ نگید
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      4 0
      خاک برسرتان ببینید چه برسر کشور اورده اید ماشین که درتمام دنیا حتی بدبخت ترین کشورها کالای مصرفی هست رابه ۱۰برابرقیمت واقعی رسانده اید وحالا هرروز یک مسخره بازی ویک طرح مضحک رو میکنید خودتان ازخودتان چندشتون نمیشه؟
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      یکی نیست بگوید علت این بذل و بخشش چیست ،چرا باید یک خانمی ( بطور عموم ) که در حد استاندارد تبحر دار رانندگی ندار باید به صرف زایمان دارای اتومبیل شود ؟ واقعا اگر قصد خدمت به خانمها را داریم چرا راننده مرد درختیارش قرار ندهیم که ۱-مشکل بیکاری حل شود ۲-مشکل ترافیک بیشتر نشود ؟ از یک طرف اینهمه راننده در سطح شهر دنبال مسافر از طرف دیگر این همه خانم ناشی دارای اتومبیل در سطح شهر که فاقد توانی راه رفتن مستقیم نیستند حالا آشنایی به قوانین به کنار ، یه پارک دوبل توی ۱۰۰ نفر چند نفر درست انجام می‌دهند؟!
    • ابراهیم IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 0
      خاک بر مسئولان ما ، لعنت بر شماها