افزایش تولید در ایران‌خودرو

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۶ درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای امسال تا روز نهم خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تحریریه، کیانوش پورمجیب، با بیان این که از آغاز سال ۱۰۰ هزار و ۷۴۴ دستگاه خودرو کامل به تولید رسیده، گفت: تولید سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۴ هزار و ۷۳۶ دستگاه بوده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای خردادماه خودرو ناقص از فرآیند تولید گروه صنعتی ایران خودرو حذف شده و تمامی تولیدات به صورت عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان محترم می رسد، گفت: ۱۶ هزار و ۳۵۹ دستگاه خودرو کامل از ابتدای خردادماه امسال تا روز نهم شامل هفت روز کاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است و طی ۹ روز ابتدایی خرداد سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۷۴ دستگاه خودرو تولید شده است.

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با اشاره به توقف تولید خودرو ناقص خاطرنشان کرد: در سال گذشته تقریبا تمامی خودروها با کسری و به صورت ناقص از خط تولید خارج و در فرآیندی مجددا برای تکمیل و تجاری سازی وارد خط تولید می‌شدند که با برنامه‌ریزی‌ها و تاکیدات صورت گرفته توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، فرآیند تولید اصلاح شده و به همت کارکنان خدوم و همکاری و همدلی شبکه تامین، خودروها به صورت کامل به تولید می رسند که تاثیر قابل توجهی در حفظ و ارتقای کیفیت محصولات دارد.

وی از برنامه‌ریزی برای دستیابی به تیراژ تولید روزانه ۲۹۰۰ دستگاه خودرو کامل خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا نهم خردادماه، اسناد ۹۲ هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۳ درصدی را به ثبت رسانده است که این موضوع حکایت از افزایش عرضه محصولات ایران خودرو  به بازار دارد و نشانه روشنی از افزایش تولید است که هم‌زمان تعداد صدور سند و انجام تعهدات به مشتریان نیز افزایش می‌یابد.

پورمجیب تصریح کرد: همچنین تحویل خودرو در همین بازه زمانی افزایش ۱۶ درصدی داشته و ۹۷ هزار و ۲۳۶ دستگاه تحویل مشتریان شده است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده این شرکت در راستای تامین به موقع قطعات، خاطرنشان کرد: با ایجاد شرایط تولید پایدار در گروه صنعتی ایران خودرو و افزایش تعداد تولید روزانه، هدف تعیین شده و تعهد این خودروساز برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه خودرو سواری محقق خواهد شد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 19464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      وقتی ارزشمند است که 1-کیفیت خودروها افزایش پیدا کند2- که مهمتر اسز بند 1 است قیمت خودرو منطقی بشه در مقایسه با خودرو در دنیا