همکاری وزارت تعاون با صنعت پوشاک کشور برای توسعه صادرات

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با صنعت پوشاک کشور با قالب تعاونی در توسعه صادرات و حرکت به سمت بازارهای جهانی خبرداد.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست با انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پوشاک کشور بیان کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیر تعاونی‌های پوشاک ایران سبب شده که در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین این صنعت از صنایع پیشران توسعه در کشور باشد.

وی با مقایسه سهم بالای سرانه صادرات پوشاک در کشورهایی نظیر ترکیه و چین با سهم پایین سرانه صادرات پوشاک در کشور تأکید کرد: تعاونی‌های صنعت پوشاک خود را برای فتح بازارهای جهانی آماده کنند.

مسکنی تصریح کرد: در این مسیر معاونت امور تعاون آماده همکاری و تسهیل‌گری است.

در این نشست که با حضور «محمد شیخ‌حسینی» سرپرست بانک توسعه تعاون، «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و جمعی از مدیران بخش تعاون برگزار شد با دستور معاون امور تعاون مقرر شد که پروژه شهرک تخصصی پوشاک کشور با جدیت دنبال شود و در همین راستا کارگروهی برای پیگیری این امر تشکیل شد.

در این نشست «سومبات هاکوپیان» رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پوشاک کشور با ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی‌های پوشاک و ظرفیت‌های کم‌نظیر بخش تعاون و ابعاد فرهنگی و اجتماعی توسعه صنعت پوشاک خواستار لزوم اجرایی شدن حمایت‌ها و مشوق‌ها از تعاونی‌ها شد.

در این نشست اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پوشاک ایران، تعاونی تأمین نیاز صنعت پوشاک ایران، انجمن برندهای پوشاک ایران، انجمن طراحان لباس و پارچه پوشاک ایران حضور داشتند.

پایان/

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
کد خبر: 19465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =