سخنان ترسناک احسان خاندوزی!

سخنان ترسناک احسان خاندوزی وزیر اقتصاد باعث می شود تا مردم و بازارها در وحشت روزهای آینده توان تصمیم گیری را از دست بدهند.

به گزارش تحریریه، سخنان ترسناک احسان خاندوزی وزیر اقتصاد باعث می شود تا مردم و بازارها در وحشت روزهای آینده توان تصمیم گیری را از دست بدهند و یقین پیدا کنند که نه تنها برنامه ای برای تغییر شرایط وجود ندارد، حتی وزیر اقتصاد عامدانه آدرس غلط داده و متعرض بانیان وضع موجود نمی شود. با عدم تغییر سیاستگذاری ها نمی توان نتایج متفاوتی گرفت و رالی تورم ادامه پیدا خواهد کرد. 

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت:

  1. بنای دولت در ستاد اقتصادی این است که حتماً از طریق اعلام قیمت‌های کاملاً کارشناسی و منطقی و عدم اجازه به افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه و افسارگسیخته، شاهد این باشیم که سیاست‌های کنترل قیمت‌ها در تیر و مرداد به‌شکل مؤثرتری اجرا شود.
  2. مسئله کسری بودجه دولت‌ها و متکی بودن به بانک مرکزی موجب تورم می‌شد و همچنین بی‌انضباطی شدید شبکه بانکی در گذشته، مؤثر در افزایش قیمت دارایی‌ها در کشور بوده است.
  3. امیدواریم این عوامل کوتاه‌مدت آن مقدار که قابل مدیریت است و جزو عوامل خارجی و وارداتی نیست کنترل شود و در ماه‌های آینده با نرخ افزایش قیمت کمتری نسبت به قیمت گذشته روبه‌رو باشیم و هدف‌گذاری‌های بانک مرکزی برای کنترل تورم امسال محقق شود.

معنای سخنان خاندوزی این است که ما به تورم کاری نداریم و مانند 33 سال گذشته به ماموریت غیرممکن پذیرفتن تورم بالا و تلاش برای کنترل قیمت ها می رویم. که معنایی جز عوامفریبی ندارد و محال است به ثبات قیمتی منجر شود. 

کسری بودجه دولت تنها 13 درصد از خلق پول را پوشش می دهد و 87 درصد باقی مانده به بانک ها با میدان داری بانک های خصوصی مربوط می شود که مقام های دولتی وظیفه خود می داند درباره آنها صحبت نکند. زیرا هم اکنون روزی 4 هزار میلیارد تومان از طرف بانک ها پول بسیار بدکیفیت خلق می شود که خاندوزی حتی به آن اشاره ای هم نمی کند. 

اینکه تورم در مردادماه سال جاری از 40 درصد به 39 درصد برسد برای مردم اهمیتی ندارد و حتی محسوس هم نیست. انتظار می رود که وزیر اقتصاد به وظیفه خود عمل کرده و بانک ها را مجبور به عمل طبق قانون کند و اگر چنین توانی ندارد و یا بدان بی اعتقاد است، مجلس باید از وظیفه نظارتی خود استفاده کرده و دست به کار شود. 

پایان/

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 19484

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • مردم IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      13 3
      آقای رئیسی برای نابود کردن اقتصاد چیزی دیگر ن گذاشته
    • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      با دست فرمون آقای وزیر اقتصاد بزودی همه در قعر دره هستیم. آقا همین الآنشم میلیونها نفر و خانواده رو بیچاره کرده، همه تصمیمات سلیقه ای گرفته میشه.
    • ناشناس1 IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      اتفاقا درصد بسیار زیادی از خلق پول بانکها مربوط به بی نظمی شدید در شبکه بانکی هست که در مورد دوم گفته و اینجا بهش اشاره نشده.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      نه رسانه بیگانه می بینیم .نه کاری به معاندان بد خواه داریم.فقط فقط همین خبر گزاری های خودمون وخبرهای داخل رو که می بینیم ومی شنویم کافیه برای ناامیدی ویاس بعد اعلام میکنید غربگرایان ومعاندان بذر یاس ونا امیدی می پاشند.بابا عرضه ندارید ؟یه عذر خواهی کنید جمع کنید برید.بزار کار بلد بیاد
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      7 1
      کی به اینا مدرک داده
    • مردم IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      ایران را دادید دست دو تا بچه. ....ای داد ای بیداد
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      رئیسی با مردم لج کرده نمی دونه اینجوری پیش بره تخت ریاستشوخواهیم گرفت ترسی از هیچ کی هم نداریم رای دادیم توقع داریم مجانی که نبوده درخواست از دولت حقوق میلیاردی میگیره کار کنه که نمی کنه مردم هم بزودی صبرشان تمام خواهد شد
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      وای به حال مردم این کشور ثروتمند که همهء دنیا آرزوی چنین کشور وثروتش را دارند به چه روزی افتاده خبرها میگوید وضع از این بدتر میشود ! از نظر روانی مردم را درهم میریزد . بجای این حرفهای،ناامید کننده ، حرفهای امیدوارکننده بزنید تا هر چه زودتر کشور به ساحل نجات برسد . اینشاالله. .