راه اندازی ابتکار "شتاب دهنده بازارهای فردا" در امارات

امارات متحده عربی ابتکاری را تحت عنوان «بازارهای فردا» راه اندازی کرد که هدف از آن ایجاد شتاب دهنده‌های جدید تجاری به منظور آماده سازی اقتصاد ملی امارات است.

به گزارش تحریریه، دولت امارات با همکاری مجمع جهانی اقتصاد یک ابتکارعملی به عنوان «بازارهای فردا» را راه اندازی کرد که هدف از آن ایجاد شتاب دهنده‌های جدید تجاری به منظورآماده سازی اقتصاد ملی امارات است. اقتصادی که با دربرگرفتن فعالیت‌های تجاری و تمرکز بر روی بخش های جدید اقتصادی و با تکیه بر آخرین فن آوری‌های روز، برای ورود به بازارهای فردا خود را آماده می سازد.

راه اندازی این ابتکار به عنوان بخشی از توافقنامه مشارکت راهبردی جامع میان وزارت اقتصاد امارات، مرکز اقتصاد جدید و جامعه وابسته به همایش اقتصاد جهانی است که توسط «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد با «سادیه زاهدی» مدیر اجرایی مجمع جهانی اقتصاد امضا شد.

ابتکار «بازارهای فردا» بر راه‌اندازی شتاب ‌دهنده ‌های جدید در دولت امارات و تخصیص آنها برای حمایت از مدل‌ های تجاری جدید در این کشور، تقویت نقش شرکت‌های نوظهور در اقتصاد ملی و توانمندسازی آنها برای کسب‌ وکارهای دیجیتال و فنآوری آینده که بخشی از اقتصاد پس از نفت است، تمرکز دارد.

ابتکار «بازارهای فردا» به دنبال توسعه چشم انداز جدیدی است که مهمترین محور ائتلاف طراحان بازار و نتایج به دست آمده و بهترین راه حل ها و ابزارها برای تقویت همکاری و یکپارچگی بین بخش های دولتی و خصوصی و شکل دادن به بازارهای آینده را تشکیل می دهد. وزارت اقتصاد با مشارکت مرکز اقتصاد نوین و جامعه وابسته به مجمع جهانی اقتصاد، کمیته تخصصی متشکل از روسای شرکت کننده و مدیران نخبه در بخش دولتی و خصوصی تشکیل داده است که هدف آن  یافتن راه‌ حل‌ برای مهمترین چالش‌ های کنونی جهانی و ایجاد سیستم فعال از طریق اقتصاد جدید مبتنی بر فناوری‌ های پیشرفته و دیجیتال و بخش‌های آینده است. این کمیته بر توسعه شتاب دهنده‌های بازارهای فردا و گسترش دامنه کار خود تمرکز دارد تا در سطح منطقه، تحولات مثبت ایجاد کند. این کمیته به یک شبکه جهانی ملحق خواهد شد که ابتکار عمل های امارات در زمینه توسعه اقتصادی و کارآفرینی را مطالعه و بررسی خواهد کرد. 

منبع: economic.mfa

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 19689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =