پیامد پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره

پیروزی احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا بر سیاست خارجی این کشور تاثیر خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، نشریه «فارن پالسی» در گزارشی به آثار و نتایج پیروزی احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره بر سیاست خارجی امریکا پرداخته است. 

این نشریه معتبر آمریکایی ضمن بالا دانستن احتمال رای آوردن نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا در سال ۲۰۲۲، از وجود نوعی رقابت درونی و تضاد تئوریک در بدنه رهبران حزب جمهوری خواه در مورد مسائل سیاست خارجی خبر داد. اختلافی که در صورت در دست گرفتن مجلس نمایندگان و مجلس سنا توسط اکثریت نمایندگان جمهوری خواه، بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.

به زعم نویسنده مقاله فارن پالیسی این درگیری در قالب دوگانه بین‌الملل‌گرایی و انزواگرایی در موضوعات سیاست خارجی خواهد بود. این اختلاف ریشه در اختلاف دیدگاه «میچ مک‌کانل» رهبر فعلی اقلیت جمهوری خواهان در مجلس سنا با «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا دارد.

طبق این مقاله مک‌کانل، سبک سیاست خارجی دولت ریگان را همچنان می‌پسندد و با ذهنیت جنگ سرد به سیاست خارجی می‌نگرد.

در عین حال مک‌کارتی نوع سیاست خارجی انزواگرایانه دوران ریاست جمهوری ترامپ را می‌پسندد و روی خوش به دیدگاه‌های مداخله گرایانه و جهانی‌سازی نشان نمی‌دهد.

به گفته نویسنده مقاله فارن پالیسی، اولین و از مهم‌ترین مواضع اختلافی این دو دسته در میان جمهوری خواهان، مساله کمک آمریکا به نیروهای اوکراینی در نبرد با روسیه خواهد بود.

منبع: کانال دیپلماتیک

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 19697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =