جوابیه سازمان برنامه در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان درباره کارشکنی این سازمان در اجرای رتبه‌بندی معلمان

سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اظهارات انتقادی یکی از نمایندگان درباره کارشکنی این سازمان در اجرای قانون رتبه بندی معلمان جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تحریریه، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در تاریخ 1 خردادماه 1401 در جلسه صحن علنی مجلس  اظهاراتی را درباره عدم اجرای قانون رتبه بندی با عنوان «سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای دقیق قانون رتبه بندی فرهنگیان است»، مطرح کرد. خبرگزاری خانه ملت نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود، مذاکرات صحن علنی مجلس را پوشش خبری می‌دهد و این مطلب با تیتر فوق منتشر شد.

 روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اظهارات رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در صحن علنی مجلس، جوابیه‌ای صادر کرده است که متن این جوابیه به شرح ذیل است:

« قانون رتبه بندی معلمان» در تاریخ  18/12/ 1400  توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/ 12/ 1400 توسط  رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای اجرا ابلاغ شده است.

 از آنجا که اصل موضوع همواره مورد تائید رئیس محترم جمهور، اعضای محترم هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور بوده ، با وجود تنگناهای شدید مالی همراهی در خصوص تامین اعتبار مالی لازم صورت پذیرفت.

در همین راستا مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان در ردیف (65-550000) جدول (9) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با عنوان « اجرای قانون رتبه بندی معلمان» تامین اعتبار شده است که پس از تصویب آئین نامه مربوطه و اجرای قانون بر مبنای منابع درآمد خزانه‌داری کل کشور در اختیار معلمان شاغل در ادارات کل آموزش و پرورش استانها قرار خواهد گرفت.

 از آنجا که بر اساس تبصره (3) ماده (6) قانون ذکر شده، تاریخ اجرای قانون 1400/6/31  است و شامل بازنشستگان بعد از تاریخ مذکور نیز می‌باشد، لذا مبلغ فوق پس از کسر کسورات مربوط به قانون «استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت»، طی ابلاغیه شماره 106581  مورخ 1401/8/3  مبلغ 361،000 میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده است، که با این مبلغ کل بار مالی مربوط به اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان (شامل ماده (6 ) و تبصره (۳ ) ذیل ماده مذکور )، حسب وصولی منابع توسط خزانه داری کل کشور طی سال جاری پرداخت خواهد شد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 19806

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن قاسمزاده IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      بس کنین این اراجیف رو، مردین عمل کنین که نیستین