سقوط دلار ادامه دارد؛ ارز ارائه شده در صرافی ها خریدار ندارد

آمار صرافی‌ها کاهش تقاضا برای ارز را نشان می‌دهد به‌طوری‌که امروز صادرکنندگان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز در صرافی‌ها عرضه کردند که تنها ۷۰۰ هزار دلار (کمتر از ۴۰ درصد) بفروش رفت و برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگری خریداری وجود نداشته است.

به گزارش تحریریه، پس از افزایش قیمت دلار در هفته های اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی شنبه 22 خرداد بعد از نشست با صرافان، از افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها خبر داده بود و گفته بود: امروز با صرافان توافق کردیم که در زمینه اسکناس میزان عرضه را افزایش دهیم و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس را هم تسهیل کنیم.

وی افزود: ما با صرافی‌ها توافقات خوبی داشتیم، در زمینه اسکناس نیز میزان عرضه را بیشتر می‌کنیم و مقررات مرتبط با تقاضای بازار در حوزه اسکناس را در بازار تسهیل خواهد شد، اتفاق مثبتی رخ می‌دهد و حجم معاملات بالا خواهد رفت و نیاز واقعی بازار را به صورت کامل پوشش دهیم.

فعالان بازار ارز پس از اجرایی ‌شدن تصمیمات بانک مرکزی از افزایش عرضه ارز و تعدیل قیمت‌ آن خبر دادند، به‌طوری‌که فقط امروز نرخ دلار به‌عنوان شاخص بازار ارز ۱۲۰۰ تومانی کاهش یافت.

به گفته فعالان هم اکنون در بازار ارز مازاد عرضه وجود دارد و خریداری نیست به‌طوری‌که همچنان و در روزهای آینده باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

گزارش آمار صرافی‌ها از عرضه و تقاضای ارز نشان می‌دهد که از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزی که صادرکنندگان امروز ‎در صرافی‌ها عرضه کردند، تنها ۷۰۰ هزار دلار (کمتر از ۴۰ درصد) بفروش رفته و تقاضا داشته است؛ به‌نوعی برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگری خریداری وجود نداشته است.

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 19814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      خاک توی سر مملکتی که روزی سک میلیون دلار به بازا نتوانه بده که این موارد پیش بیاد خداوند فرزند بانک مرکزی را به عزایش بنیشاند