90 درصد ایربگ خودروهای  داخلی باز نمی شوند

سرهنگ جهانی گفت: ایربگ ماشین‌ها به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی در داخل خودروها، جز حداقل آپشن‌هایی است که خودروهای ما دارند و باید به موقع باز شود.

به گزارش تحریریه، «سرهنگ جهانی» رئیس پلیس راهور در خصوص باز نشدن ایربگ ماشین‌ها و مشکلی که در روزهای اخیر خبرساز شده است توضیحاتی ارائه دادند.

مجری: بفرمایید تکلیف مردم با ایربگ‌هایی که باز نمی‌شود چیست؟

سرهنگ جهانی: چیزی که در این مدت خبرساز شد و پلیس هم دنبال می‌کند این مسئله است که انشاالله نتیجه بگیریم و به این سمت برویم که حتماً این ایربگ‌ها استانداردهای لازم را داشته باشند و اگر تصادف یا اتفاقی رخ داد ایربگ‌ها باز شوند. خودروهای خارجی بجای ۲ تا ۵ یا ۶ یا ۸ یا ۱۲ تا ممکن است ایربگ داشته باشند ماشینی که واژگون می‌شود این ایربگ‌ها باز می‌شوند و افرادی که در داخل خودرو هستند لابلای این ایربگ‌ها قرار می‌گیرند و حداقل آسیب‌ها را می‌بینند. ولی در خودروهای تولید کشور متأسفانه اگر ایربگ عمل نکند و تصادفی رخ دهد افراد پرتاب می‌شوند به سقف و ستون و شیشه برخورد می‌کنند و اینجاست که آسیب‌ها شدیدتر و جدی‌تر می‌شود. درست است که علت تصادف باز نشدن ایربگ نیست، تصادف به یک دلیل دیگری رخ می‌دهد، ولی مسئله اینجاست که خودرو باید محفظه‌ای که افراد داخل اش نشسته اند حداقل ایمنی‌ها را داشته باشد، و در یک کلام حمایت کننده باشد. همین موضوعات را در ارتباط با راه هم می‌گوییم که ممکن است راننده خوابش ببره، خلاف کند، لاستیک ماشین اش بترکد و از راه خارج شود به هر حال یک اتفاقی بیفتد، راه باید بخشنده باشد و بخشی از خطاهای راننده را جبران کند. اینجا هم موضوع ایربگ که حتماً باید خودروهای ما از قسمت جلو ضربه بخورند تا این ایربگ عمل کند استانداردش هم همین است باید از جلو آسیبی به آن‌ها وارد شود تا ایربگ عمل کند که بعضی مواقع ما شاهد این هستیم که باز نمی‌شوند و عمل نمی‌کنند و کارآیی لازم را ندارند. در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که طرف مثلاً فیلم اش را فرستاده و می‌گوید ایربگ هم باز شد و هم عمل کرد و باز هم من صدمات جدی دیدم. باید دید اشکال کجاست؟ زود باز شده، خوب باز نشده، دیر باز شده نمی‌دانم اشکالات فنی چه بوده که سرنشین بایستی آسیب ببیند این‌ها موارد جزئی‌تر و حاشیه‌ای است. ما فقط نگاه مان این است که این‌ها به موقع باز شوند و عمل کنند و این ایمنی را ایجاد کنند. امیدوارم خودروسازان عزیز که به این مسائل چند وقتی است درگیر هستند و عزیزان در حوزه استاندارد نظارت ویژه‌ای روی این مسئله داشته باشند و مسئله را رها نکنند.

مجری: رئیس پلیس راهور فرمودند که فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفی ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلوی ماشین یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بوده است.

سرهنگ جهانی: بله درسته این مسئله در خبرها بود. با توجه به شرایطی که مهیا شد همه مسئولین بازدیدهای متعددی را از پارکینگ‌ها داشتیم خودشان هم شخصاً به لحاظ اینکه حساس به ایمنی خودرو و ایمنی مردم هستند.

مجری: واقعاً خوب است اینکه حسن امنیت می‌دهد که می‌بینیم پلیس راهور روی این موضوع حساس است و مردم منتظر هستند که پلیس راهور اگر بتواند به این خودروسازها بگوید که بزنید بغل برای اینکه ایمنی ماشین هایتان تأمین نیست. امیدواریم این اتفاق بیفتد یا اینکه خیلی سریع‌تر آقایان دست بکار شوند.

سرهنگ جهانی: پلیس راهور قطعاً با قوت پیگیر است. ما رها نخواهیم کرد، چون واقعاً هیچ چیزی جز ایمنی مردم برای پلیس مهم نیست.

منبع: صداوسیما

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 19881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      برای تست خودروهای داخلی باید مدیران بی سواد و پر مدعای کارخانه های خورو سازی را سوار خوروهای تولیدی خودشان بکنند و آنرا آزمایش کنند.