امضاهای استیضاح به حد نصاب رسید/ دست و پا زدن های وزیر بی فایده است

نماینده امضاکننده درخواست استیضاح فاطمی امین می‌گوید سخنرانی روز گذشته وزیر صمت در نماز جمعه هیچ تاثیری در تصمیم نمایندگان مبنی بر استیضاح او ندارد.

به گزارش تحریریه، حضور و سخنرانی سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم در نماز جمعه، در روز جمعه، در حالی که در آستانه استیضاح توسط نمایندگان مجلس است، با واکنش‌های زیادی همراه شد. فاطمی امین در حالی به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران از عملکرد خود دفاع کرد که این حضور، به معنی مخالفت کانون‌های قدرت با استیضاح او در مجلس تلقی شده است.

با وجود این، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده‌ای که درخواست استیضاح وزیر صمت را امضا کرده، در این باره به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت حضور و سخنرانی وزیر صمت در نماز جمعه هیچ تاثیری در تصمیم مجلس مبنی بر استیضاح او ندارد.

او گفت: کشور ما آزاد است! آقای وزیر سخنرانی کنند، ما هم در مجلس کار خودمان را می‌کنیم، ایشان خیلی وقت پیش باید پشت تریبونی می‌آمد و درباره عملکرد خود توضیح می‌داد، حالا هم این توضیح تاثیری در روند استیضاح ایشان در مجلس ندارد.

عباس‌زاده مشکینی در پاسخ به سوالی درباره تعداد امضاهای درخواست استیضاح گفت: تعداد امضاها کمتر از حد نصاب نبوده و روند کار استیضاح ایشان در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات نماینده تبریز مبنی بر تشکیل کمیته حکمیت بین دولت و مجلس برای تصمیم‌گیری درباره برکناری یا استعفای وزرا نیز گفت: من از وجود چنین کارگروه یا کمیته‌ای اطلاع ندارم علاوه بر اینکه کسی نمی‌تواند به نماینده مردم در مجلس بگوید استیضاح یا سوال نکن یا بکن.

عباس‌زاده مشکینی همچنین درباره محورهای درخواست استیضاح وزیر صمت توضیح داد: مشکل صنعت خودرو البته یکی از اصلی‌ترین دلایل درخواست نمایندگان برای استیضاح است اما تنها دلیل نیست، عدم‌ بسترسازی برای اشتغال، عقب بودن ارزش‌های حوزه سرمایه‌گذاری نسبت به سوداگری و دلالی و فشل بودن حوزه تولید داخلی از مهم‌ترین دلایل جمع‌آوری این درخواست بین نمایندگان است.

او در واکنش به این اظهارنظر که «موافقان وزیر می‌گویند با توجه به مصوبه اخیر واردات خودرو باید به وزیر برای بهبود بازار خودرو فرصت داد» گفت: مشکل مدیریتی در بازار خودرو ربطی به واردات ندارد، ما مخالفت واردات خودرو نیستیم اما مشکلات آقای وزیر در عرصه مدیریت خودرو با این مصوبه رفع و رجوع نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فضای کلی مجلس را موافق استیضاح وزیر صمت خواند و افزود: کارخانجات مشکل دارد، از ظرفیت‌های تولیدی استفاده نمی‌شود، نمایندگان درباره حوزه معدن ابهاماتی دارند و مساله خودرو در جامعه به بحران تبدیل شده است. با این همه مساله من نمی‌دانم چه اصراری است که بگویند وزیر صمت نباید استیضاح شود.

عباس‌زاده مشکینی در پایان با بیان این جمله که بعید به نظر می‌رسد تعداد امضاها از حد نصاب بیفتد خاطرنشان کرد: ممکن است برخی نمایندگان به هر علتی امضای خود را پس بگیرند اما به همان تعداد یا بیشتر نمایندگانی هستند که خواهان استیضاح ایشان‌اند و درخواست را امضا می‌کنند.

منبع: اعتماد

پایان/

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 20063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 1
      نبرد اشکار و تن به تن تولید ملی و تولید بیگانه ..درتاریخ ثبت خواهد شد که چگونه میتوان نماینده ی مجلس یک کشور بود اما به ضرب انواع پوشش و شعار و ادا اطوار منافع بیگانگان را با جدیت و شدت پی گیری کرد .