رشد اقتصادی قطر با جام جهانی

سازمان برنامه ریزی و آمار قطر اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماه نخست سال جاری از نرخ رشد مناسبی برخوردار بود که بخشی از آن به دلیل میزبانی از جام جهانی است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» درباره اقتصاد قطر نوشت، بر اساس داده های منتشر شده از سوی سازمان برنامه ریزی و آمار قطر، اقتصاد این کشور در سه ماه نخست سال جاری نرخ رشد واقعی ۲.۵ درصدی را شاهد بوده است.

تولید ناخالص داخلی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ نسبت به حدود ۱۶۶.۲۶ میلیارد ریال (حدود ۴۵.۷ میلیارد دلار) رسید که ای رقم در سال گذشته حدود ۱۶۲.۱۵ میلیارد ریال بوده است. 

به نوشته روزنامه العربی الجدید با افزایش قیمت جهانی نفت و گاز، نهادهای بین المللی پیش بینی کرده اند که قطر در سال جاری شاهد افزایش ۳.۵ درصدی تولید ناخالص ملی باشد.

«بندر بن محمد بن سعود آل ثانی» رئیس بانک مرکزی قطر گفته است فعالیت اقتصادی قطر به دلیل افزایش تقاضای داخلی، رشد اعتبارات در بخش خصوصی و مقدمه سازی برای برگزاری جام جهانی فوتبال شاهد بهبودی خواهد بود.

همچنین ذخایر بین المللی و نقدینگی ارز خارجی در بانک مرکزی قطر در ماه مه گذشته با ۲.۸۵ درصد افزایش به ۲۱۱ میلیارد ریال (۵۷.۹ میلیارد دلار) رسید. این در حالی است که این رقم در سال گذشته  ۲۰۵.۲ میلیارد ریال  بود.

قطر بودجه سال ۲۰۲۲ را با برآورد درآمد کل ۱۹۶ میلیارد ریال (۵۳.۸ میلیارد دلار) تصویب کرد.

پایان/

۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20278

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =