تشکیل دوباره وزارت بازرگانی خطر بازگشت ‎ ارز رانتی را درپی خواهد داشت

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس در توئیتی به حضور خود در برنامه تلویزیونی "عیار" با موضوع تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، اشاره کرد.

به گزارش تحریریه، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس در توئیتی نوشت:

در برنامه تلویزیونی ‎عیار با اشاره به تجربه عینی ‎وزارت بازرگانی که در سال‌های قبل به بهانه‌هایی همچون ‎تنظیم بازار و بدون توجه به مصالح تولید، اقدام به آزادسازی ‎واردات کرد؛ به مرور مصادیق آن همچون ضرر زنجیره تولید شکر در سال ۱۳۸۶ و خسارت کارخانجات، کارگران و کشاورزان پرداختم.

‏اتخاذ رویه واردات در سال‌های وجود وزارت بازرگانی با آسیب به ‎تولید و در نهایت سبب منفی شدن ‎ تراز تجاری شد. بطوری که در محصولات کشاورزی از ۹۰۰- میلیون دلار در سال ۸۱، به ۸- میلیارد دلار در سال ۹۱ رسید. که پس از ادغام آن در وزارت صمت تا سال ۹۷، ۴.۶ میلیارد دلار بهبود یافته است.
 
‏آنچه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد این است که واردات امر مذمومی نیست. اگر به کالایی با توجه به کمبود تولید داخلی نیاز داریم، باید وارد کنیم. مثلا ‎ خودرو که البته نظر ‎ مجلس، تامین خودروهای اقتصادی برای ‎ مردم و حمل و نقل عمومی است نه خودروی لوکس که عموم جامعه از آن بهره نمی‌برند.

‏تخصص ‎ مدیریت بازار الزاما ارتباطی با ساختار ندارد و در برنامه‌ها و افراد خلاصه می‌شود. افرادی که قرار است در صورت شکل‌گیری وزارت بازرگانی به خدمت گرفته شوند، در حال حاضر در بدنه ‎ دولت در حال فعالیت هستند و تشکیل دوباره وزارت بازرگانی، خطر بازگشت ‎ ارز رانتی را در پی خواهد داشت.

پایان/

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 20321

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =