کرونا؛ جنگ تمام عیار بیولوژیکی آمریکا علیه دنیا

در حالیکه جهان خود را برای موج جدید احتمالی شیوع کرونا آماده می‌کند شواهدی درباره منشاء کرونا از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا مطرح شده است.

به گزارش تحریریه، علی رغم تلاش‌های آمریکا برای اثبات این ادعا که ویروس کرونا منشاء طبیعی ندارد و از آزمایشگاهی در یوهان چین به خارج نشت کرده است، امروز، اما به گفته منابع موثق خبری، اسناد و مدارکی به دست آمده که اثبات می‌کند ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در جهان به بیرون سرایت پیدا کرده است.

به همین منظور و برای روشنتر شدن ابعاد مختلف این موضوع باشگاه خبرنگاران جوان گفتگویی با کوین برت، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا ترتیب داده است که در ذیل بخش‌هایی از آن از نظر می‌گذرد.

به عنوان نخستین سوال تمایل دارم از شما بپرسم چرا آمریکا علی رغم وجود شواهد متعدد، لابراتورهای مخفی خود در کشورهای جهان را در بسیاری از موارد انکار می‌کند؟

کوین برت: آمریکا ده‌ها آزمایشگاه بیولوژیکی در داخل و خارج از آمریکا دارد و بودجه‌های زیادی را هم برای توسعه این آزمایشگاه‌ها صرف می‌کند. برنامه توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی از سال ۲۰۰۱ به صورت جدی تری پیگیری شد. دقیقاً از زمانی که حادثه حمله به برج‌های دو قلو در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد که البته بعدها هم مشخص شد ردپای اسرائیل و برخی سران ارتش آمریکا در این حادثه وجود داشته است. در ابتدا مقصران این حادثه تروریستی را گروه‌های افراطی در عراق و برخی گروه‌های تروریستی مانند القاعده معرفی کردند، ولی بعدها مشخص شد که اف بی آی و بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در داخل آمریکا در این حادثه نقش داشته اند. علی رغم شواهد و مدارک زیادی که بعدها از دلایل و عاملان این حادثه به دست آمد، ولی رسانه‌های آمریکا که اغلب آن‌ها توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شوند با برنامه‌هایی منسجم و از پیش طراحی شده تلاش کردند تا مسلمانان را مقصران اصلی این حادثه معرفی کنند و تبلیغات بسیار گسترده‌ای هم در این زمینه انجام دادند و متاسفانه در ابتدای فعالیت خود موفق هم شدند.

نتیجه این تلاشها، اما متاسفانه به اینجا ختم شد که مردم کاملاً متقاعد شدند که این حمله یک حمله تروریستی بود و زمانی که اذهان مردم آماده پذیرش این موضوع شد دولت و نظام سیاسی به بهانه دفاع از خود در شرایط مختلف شروع کرد به توسعه و ساخت سلاح‌های بیولوژیکی و توسعه آزمایشگاه‌های مخفی برای همین کار. این گونه که شد که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا که تا قبل از این اتفاق تنها دو آزمایشگاه بودند حالا به طور چشمگیری توسعه پیدا کنند و مهمترین آن‌ها در خارج از کشور در اوکراین و گرجستان احداث شدند.

در داخل آمریکا هم تعداد این آزمایشگاه‌ها به طرز باور نکردنی افزایش یافت و تعداد آن‌ها زیاد شد. اگر ملاحظه کرده باشید آمریکا از زمان آغاز همه گیری کرونا تلاش کرد به این ایده دامن بزند که منشا اصلی ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های چین بوده است تا از این طریق بتواند در جنگ احتمالی خود علیه چین از سلاح‌های پیشرفته بیولوژیکی استفاده کند. این دقیقاً همان روشی است که آمریکا برای توجیه توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود استفاده می‌کند. در زمینه حملات بیولوژیکی، اما باید گفت که آمریکا هرگز نمی‌تواند این حملات را نفی و یا اینکه آن‌ها را انکار کند. آمریکا تا به امروز حملات بیولوژیکی فراوانی به کشورهای مختلف انجام داده است. در یک دهه اخیر آمریکا حملات بیولوژیکی زیادی به کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین انجام داده و تلاش کرده با انتشار ویروس‌ها و عوامل بیماری زای زیادی این رقیبان اصلی خود را از میدان رقابت به در کند. در واقع آمریکا برای اینکه بتواند برنامه‌های توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در خارج از کشور توسعه دهد همواره تلاش کرده تا رهبران فاسد در کشورهای هدف را مورد تمجید و حمایت خود قرار دهد و کمک‌های مالی و نظامی زیادی را در شرایط مختلف به آن‌ها اختصاص دهد تا از این طریق بتواند اهداف خود برای افزایش تعداد آزمایشگاه‌های هسته‌ای و بیولوژیکی را عملی کند.

کوین برت

 آمریکا طبق کدام معیار و چگونه کشورهای هدف خود را برای راه اندازی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی انتخاب می‌کند؟

کوین برت: آمریکا پیش از همه کشورهایی را به عنوان کشورهای هدف خود انتخاب می‌کند که از لحاظ اوضاع داخلی در شرایط حساسی قرار دارند. مثلاً گرجستان و اوکراین سالهاست که از درون جامعه خود دچار تزلزل شده اند و اختلافات داخلی متعددی دارند. مثلاً اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در این کشور به طور عمده توسط آمریکا و مقامات این کشور اداره می‌شود. آمریکا تلاش می‌کند نقشه‌های خود را بیشتر در کشورهایی عملی کند که پایه‌های اجتماعی ضعیفی دارند. آمریکا سال‌ها بسیار تلاش کرده که در برخی کشورهای دیگر مانند چین نیز نفوذ کرده و نقشه‌های خود را عملی کند.

به نظر شما توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در مناطق مختلف جهان تا چه حد می‌تواند نگران کننده باشد؟

کوین برت: این موضوع واقعا نگران کننده است. از سال‌های ۱۹۸۰ تا به امروز آمریکا همواره تلاش کرده نفوذ خود در کشورهای مختلف جهان را به بهانه‌های مختلف افزایش دهد. در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ نگرانی‌های زیادی در کشورهای جهان در مورد احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود داشت. این نگرانی همچنین وجود داشته که مردم زیادی از جهان با توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی بتوانند به فرمول‌ها و روش‌های ساخت سلاح بیولوژیکی پی ببرند و همین امر موجب افزایش موج تروریسم در جهان شود و ملت‌های بیشتری را در آستانه خطرهای جدی قرار دهد. پیش از شیوع کرونا در جهان شیوع آنفولانزای مرغی در چین که بعدها گفته شد توسط آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا بوده است تاثیرات مخرب زیادی بر روی اقتصاد چین گذاشت و برای مدتی مبادلات تجاری در این کشور را مختل کرد.

ویروس <a class=کرونا" height="309" src="https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1401/4/19/16315745_867.jpg" width="550" />

به نظر شما توسعه سلاح‌های بیولوژیکی و ساخت سلاح‌های مرگبار رویارویی قدرت‌های جهانی را به دنبال خواهد داشت؟

کوین برت: به نظر من این درگیری اگر بتوان آن را جنگ جهانی سوم با محوریت سلاح‌های بیولوژیکی نامید همین امروز هم آغاز شده است. بسیاری در سال‌های اخیر و پس از چند ماهی از آغاز موج همه گیری کرونا آن را طبق اسناد و شواهدی که به دست آوردند نزدیک به یک جنگ بیولوژیکی دانستند که توانست نظامی جهانی در زمینه سیاسی و اقتصادی را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد و به آن ضربه‌های گاه غیرقابل جبرانی وارد کند.

با گذشت نزدیک به سه سال از همه گیری کرونا حالا مدارک و شواهد بسیاری به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در کشورهای مختلف به عمد به بیرون نشت کرده است تا از این طریق اقتصاد کشورهای بزرگ تحت تاثیر قرار بگیرد. امروز می‌توان با اطمینان گفت که جنگ بیولوژیکی در جهان پیشرفت‌های زیادی کرده چراکه هزینه‌های این جنگ نسبت به جنگ‌های دیگر بسیار کمتر است، ولی در عوض فراگیری آن نسبت به سایر مدل‌های نبرد تن به تن بسیار پایین‌تر است؛ و به نظر من ما باید در کشورهای جهان برای مبارزه با پیشرفت این موضوع هوشیاری خود را افزایش دهیم و بدانیم که در برهه زمانی بسیار حساسی از تاریخ قرار گرفته ایم.

منبع: YJC

پایان/

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 20363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =