طمع برای سود بیشتر دردسرساز شد

دریافت سود بیشتر کار دست سپرده گذاران چینی داد و آنها را با ریسک های سنگینی مواجه کرده است.

به گزارش تحریریه، چند روزی است که رسانه های غربی بر موضوع اعتراض گروهی از سپرده گذاران در یکی از بانک های چینی متمرکز شدند. موضوع وقتی داغ شد که بنا بر ادعای این رسانه ها مردم برای دریافت سود بیشتر به شهرهای دور دست سفر می کردند و در شعب بانک های روستایی خاص پول خود را پس انداز می کردند. حال به نظر می رسد مدیران این بانک نه چندان مهم متواری شده اند.

خبرگزاری «اسوشیتدپرس» نوشت، جمعیت زیادی از سپرده گذاران بانکی خشمگین چین روز یکشنبه هنگام اعتراض در خیابان با پلیس درگیر شدند. با برخی از اعتراض کنندگان با خشونت رفتار شد درست شبیه دوره های قبل که در زمینه استفاده از یک برنامه ردیابی COVID-۱۹ بر شهروندان چینی فشار وارد می شد.

در تصاویری که منتشر شده صدها نفر بر روی پله های عریض ورودی شعبه بانک مرکزی چین در شهر ژنگژو در استان هنان، در حدود ۶۲۰ کیلومتری (۳۸۰ مایلی) جنوب غربی پکن تجمع کرده اند و بنرهایی در دست داشتند و شعار سر دادند.

ویدئویی که توسط یک معترض گرفته شده است نشان می‌دهد که تیم‌های امنیتی لباس شخصی در محل حاضر هستند.

معترضان از جمله هزاران مشتری هستند که در شش بانک روستایی در هنان و آنهویی که نرخ های بهره بالاتری ارائه می دادند، حساب باز کردند. آنها سپس گزارش هایی را از رسانه ها دریافت کردند که نشان می داد رئیس بانک‌ مادر و مدیران برخی شعبه ها متواری شده اند.

سپرده گذاران اکنون فهمیده اند به دلیل تحت تعقیب بودن این مدیران به دلایل جرایم مالی، آن ها نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.

البته بعدها رگولاتورهای بانکی هنان اطلاعیه‌ای کوتاه در وب‌سایت خود منتشر کردند و گفتند که مقامات در حال تسریع در راستی‌ آزمایی وجوه مشتریان در چهار بانک و تدوین برنامه‌ ای برای حل این وضعیت بجهت حفظ حقوق و منافع مردم هستند.

پایان/

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 20382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =