یارانه به فقرا از مالیات جدید انرژی

دولت برای سودهای بادآورده شرکت های تولید صنعت نفت و گاز مالیات بیشتری را وضع می کند تا به منابع مالی تازه ای برای دادن یارانه نقدی به فقرا دست پیدا کند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، قانونگذاران انگلیسی با امید به جمع آوری ۵ میلیارد پوند (۶ میلیارد دلار) مالیات اضافی در یک سال، بتوانند برای جبران کاهش هزینه های بحران زندگی برای خانوارهای این کشور منبع درآمدی را پیدا کنند. به همین دلیل دولت انگلیس  مالیات ۲۵ درصدی را بر صنعت نفت و گاز این کشور تصویب کرد.

مالیات بر سود انرژی که بر تولیدکنندگان نفت و گاز در دریای شمال تحمیل شده است، سود اضافی حاصل از افزایش قیمت کالاها در بحبوحه افزایش تقاضا را هدف قرار می دهد.

طی سال گذشته هزینه گاز بیش از ۷۰ درصد و قیمت نفت خام بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این مالیات ابتدا در ماه می توسط دولت اعلام شد و اکنون با برخی اصلاحات به تصویب پارلمان این کشور رسیده است. این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید از مجلس اعیان هم عبور کند. البته لازم به گفتن نیست که تصویب در این مجلس تا حد زیادی نمادین تلقی می شود.

پیش نویس این قانون، سال ۲۰۲۵ را به عنوان تاریخ پایان اجرای آن تعیین می کند و به شرکت های انرژی اجازه می دهد تا برخی از هزینه های عملیاتی را در مقابل مالیات جبران کنند.

در مقابل اما شرکت های نفت و گاز فعال در دریای شمال در مورد این تصمیم هشدار می دهند که مالیات بر سودهای اضافی آن ها باعث کاهش سرمایه گذاری و کندی رشد تولید در این منطقه می شود.

پایان/

۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20464

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =