پرواز بی سابقه قیمت بنزین

افزایش مداوم قیمت ها باعث شده است تا پس از مدتها ثبات در بازار حامل های انرژی، هزینه سوخت در بسیاری از کشورهاا و ازجمله برای شهروندان آمریکایی شده است.

به گزارش تحریریه، طبق داده های ارائه شده از سوی انجمن خودروی آمریکا (AAA)، قیمت بنزین در پمپ بنزین‌ها در سراسر ایالات متحده در روز جمعه به رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

این انجمن قیمت ها را در بیش از ۶۰ هزار پمپ بنزین در سراسر کشور مورد بررسی قرار می دهد، اعلام کرد که میانگین هزینه خرده فروشی یک گالن بنزین (۳.۷۸۵ لیتر) به ۴.۴۳۲ دلار افزایش یافت.

طبق این گزارش، به طور سنتی بالاترین قیمت بنزین در ایالات متحده مربوط به ایالت کالیفرنیا است که رانندگان باید به طور متوسط ​​۵.۸۷۲ دلار برای هر گالن سوخت پرداخت کننند.

قیمت بنزین در ایالات متحده در طول هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. این افزایش در شرایطی صورت می‌گیرد که قیمت‌های جهانی نفت هم افزایش داشته و تلاش‌های کاخ سفید برای مقابله با این روند با شکست مواجه شده است.

بهای معاملات آتی نفت خام برنت روز گذشته با ۲.۳۵ درصد افزایش به بالاتر از ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) هم  با حدود ۲.۵ درصد افزایش به ۱۰۸.۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

مهمترین دلیل این افزایش قیمت آن است که ذخایر جهانی سوخت با بازگشت تقاضا به سطح قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ کاهش یافته است، اما تولید هنوز نتوانسته است خود را به آن سطح برساند. از سوی دیگر بحران اوکراین هم آمریکا را وادار کرده است تا نفت روسیه را تحریم کند؛ ضمن آنکه اظهارات مشابهی را هم در اتحادیه اروپا و انگلیس برانگیخت.

تحریم روسیه به عنوان سومین تولیدکننده نفت و دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان موجب نوسان های بسیاری در بازار انرزی جهان شده است.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19022

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدر جان به لب رسیده IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      در کنار این خبر سیاه نمایی خوبه ک اینم بگید ک حقوق ی کارمند در آمریکا بیشتر از پنج هزار دلار نه دویست دلار
      • ناشناس IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
        0 1
        کاملا درسته..مضاف بر اینکه یک گالن 3/5 دلاره نه یک لیتر بنزین
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      قیمت بنزین تو اروپا لیتری 2.12 یورو شده که 65 هزار تومن! از کسانی که اونور هستن پرسیدم