پیشنهاد حزب سبز برای حل بحران انرژی

حزب پیشنهادی را به دولت انگلیس در زمینه رفع کامل بحران انرژی و افزایش بهای گاز و برق ارائه کرد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «گاردین» به نقل از رهبران حزب سبز انگلستان نوشت که این حزب پیشنهاد ملی کردن دائمی پنج شرکت بزرگ انرژی این کشور را برای کاهش هزینه های فعلی خاوارهای و رفع بحران زندگی ارائه کرده است.

طبق این پیشنهاد دولت می‌تواند با جذب پنج شرکت بزرگ خرده‌فروشی انرژی در مالکیت عمومی، تعیین قیمت انرژی با نرخ مقرون به صرفه را در دستور کار قرار دهد و از پس بحران هزینه زندگی برآیند.

بر اساس این گزارش، حزب سبز پیشنهاد خود را بر اساس توصیه ماه گذشته کنگره اتحادیه کارگران بریتانیا (TUC) ارائه کرد که خواستار کنترل دولت لندن بر شرکت های گازی E.ON، EDF، اسکاتلند پاور و OVO شد.

بنا بر اعلامیه اتحادیه فوق، این اقدام حدود ۲.۹ میلیارد پوند (۳.۵ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که خیلی بیشتر از ۲.۷ میلیارد پوندی (۳.۳ میلیارد دلار) نیست که دولت برای نجات یک شرکت انرژی دیگر به نام Bulb در سال گذشته هزینه کرد.

Green party calls for nationalisation of big five energy firms | Green  party | The Guardian

علاوه بر این، سبزها طرحی را برای بازگرداندن سقف قیمت انرژی - حداکثر مبلغی که خانوارها برای انرژی می پردازند - به سطح پاییز سال گذشته ارائه کردند. این حزب از دولت لندن خواست تا مالیات بر سود بیش از حد شرکت‌های نفت و گاز بریتانیا را افزایش دهد.

رئیس اتحادیه کارگری TUC اعلام کرد «تنها دولت می‌تواند به درستی مداخله کند تا از فاجعه در زمستان آینده جلوگیری کند».

لندن اوایل سال جاری سقف قیمت برق را افزایش داد که منجر به افزایش ۵۴ درصدی سطح قبوض سالانه یک خانوار بریتانیایی با و رسیدن آن به ۱۹۷۰ پوند (۲۴۰۰ دلار) شد.

انتظار می‌رود در پایان ماه اوت، تنظیم‌کننده انگلیسی افزایش سقف جدید را اعلام کند که می‌تواند منجر به افزایش سالانه قبوض برق به بیش از ۳۰۰۰ پوند (۳۶۰۰ دلار) در اکتبر و حتی سطوح بیشتر قبوض در سال آینده شود.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 21151

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =