سوءاستفاده لندن از نیاز اروپا

لندن برای افزایش حجم گاز صادراتی خود به اروپا موادی را به آن اضافه می کند. رسانه ها اعلام کردند گاز صادراتی انگلستان به اتحادیه اروپا سمی است و حتی در آن عناصر رادیواکتیو یافت شده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» نوشت، شرکت های انرژی اتحادیه اروپا از این که گاز طبیعی مایع (LNG) فرآوری شده در انگلیس که به این اتحادیه صادر می شود، دارای آلودگی های سمی و خطرناک است، شکایت کرده اند. بروکسل از لندن خواسته است تا وضعیت را اصلاح کند.

انگلیس حجم زیادی از LNG را که به صورت عمده از ایالات متحده و قطر می آید، را از طریق خطوط لوله زیر دریا به بلژیک و هلند صادر می کند. از آنجایی که کشورهای اتحادیه اروپا در بحبوحه کاهش عرضه گاز از روسیه در تلاش برای پر کردن ذخایر گاز خود هستند، انگلیس به یک منبع جایگزین حیاتی برای آن ها تبدیل شده است.

با این حال، بر اساس این گزارش، چند شرکت انرژی اروپایی گفته اند در ماه های اخیر، گاز تحویلی انگلیس اغلب به عناصر رادیواکتیو آلوده بودند. شرکت‌هایی همچون غول زیرساخت بلژیکی Fluxys، تامین انرژی آلمان برای اروپا (گازپروم آلمانی سابق) و شرکت فرانسوی EDF این موضوع را گزارش کردند.

این شرکت ها از شبکه ملی انگلیس خواسته اند تا برای رفع مشکل اقدام فوری انجام دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه ملی به تازگی برای افزایش موقت حجم صادرات گاز به سرزمین اصلی اروپا از طریق خط لوله به هلند از تنظیم‌کننده انرژی Ofgem انگلیس درخواست کمک کرده است. با این حال، شرکت  Interconnector Limited که خط لوله گاز بین انگلیسو بلژیک را اداره می کند، گفت که منابع امسال پیوسته آلوده بوده اندو تاکنون برای دو مرحله موجب تعطیلی خط برای تعمیر شده است.

شرکت فوق در بیانیه‌ای به یک هیئت کارشناسی که وظیفه بررسی شبکه ملی را بر عهده دارد، اعلام کرد که این گاز با مواد «خطرناک، سمی، رادیواکتیو و پیروفوریک» آغشته شده است. این شرکت گفت که هر گونه افزایش در حجم گاز با این کیفیت، مشکلات را تشدید می‌کند و به افزایش خطر اختلال در جریان‌های مرزی منجر می‌شود که امنیت عرضه اروپا را هم به خطر می‌اندازد».

ECONNECT Energy Company

EDF فرانسه هم شکایت مشابهی را اعلام و اظهار داشت که این وضعیت به کارایی و اثربخشی بازار گاز بهم پیوسته GB-EU (انگلستان-اتحادیه اروپا) آسیب رسانده است.

منابع صنعت انرژی به این روزنامه اعلام کردند که وجود مقدار معین و اندکی از آلاینده‌ها در جریان گاز که گاهی به عنوان گرد و غبار از آن یاد می‌شود، طبیعی است. با این حال، به گفته آن ها، میزان این مواد در چهار ماه گذشته به مقداری افزایش یافته که هرگز دیده نشده است.

پایان/

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 20965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =