سخت‌ترین بحران انرژی اروپا

طبق پیش بینی ها اروپا در پائیز و زمستان آینده با بدترین بحران انرژی روبرو خواهد شد به نحوی که ممکن است قبض انرژی سالانه برخی خانوارها به بالاتر از ۶ هزار دلار برسد.

به گزارش تحریریه، بر اساس پیش بینی موسسه مشاوره ای مستقل حوزه انرژی Auxilione، انتظار می رود میانگین قبض انرژی سالانه در انگلستان در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵۰۰۰ پوند (نزدیک به ۶۱۰۰ دلار) برسد.

افزایش سقف قیمت انرژی در انگلیس به عنوان یک مرجع رسمی برای محاسبه، به این معنی است که خانوارهای متوسط احتمالاً هر ماه باید حدود ۵۷۱ پوند را برای انرژی هزینه کنند. هفته گذشته ، Ofgem به عنوان مرجع اعمال مقررات در صنعت انرژی این کشور اعلام کرد که به دلیل نوسانات زیاد در بازارهای انرژی، سقف محاسبات قبوض به جای محاسبه شش ماهه، از این به بعد هر سه ماه یکبار تغییر می کند.

تحلیلگران انتظار دارند Ofgem در ۲۶ اوت که نتایج بررسی بعدی خود را برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ اعلام می کند سقف قیمت را روی بیش از ۳۶۰۰ پوند تعیین کند.

سخت‌ترین بحران انرژی اروپا

آخرین هشدار سه روز پس از آن منتشر شد که شرکت مشاوره Cornwall Insight سقف قیمت ژانویه بعد را به ۴۲۶۶ پوند پیش بینی کرد. این افزایش بهای جدید پس از افزایش شدید قیمت عمده فروشی گاز انگلیس در این هفته صورت گرفت.

افزایش بهای گاز و قبوض انرژی در انگلستان در حالی رخ می دهد که این کشور به صورت مستقیم به واردات گاز از روسیه وابسته نیست

هفته گذشته تامین‌کنندگان برق با وزرای کابینه در لندن دیدار کردند تا راه ‌حل ‌های موجود برای مقابله با بحران کنونی را که با این تحریم‌های ضد روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی مسکو به اروپا تشدید شده است، مورد بحث و بررسی قرار دهند.

سخت‌ترین بحران انرژی اروپا

افزایش بهای گاز و قبوض انرژی در انگلستان در حالی رخ می دهد که این کشور به صورت مستقیم به واردات گاز از روسیه وابسته نیست، با اینحال لندن از افزایش جهانی قیمت انرژی و افزایش هزینه های زندگی به شدت تاثیر می پذیرد.

گفتنی است که این کشور پس از آنکه نروژ از محدودیت های احتمالی در صادرات برق خود خبر داد، با کمبود بیشتر انرژی برای شهروندان خود مواجه شده است.

شرکت مشاوره ای فوق اعلام کرد دولت انگلیس شرکت‌ های انرژی را فراخوانده است تا راهی را برای کاهش قیمت‌ ها بیابند. Auxilione تصریح دارد به نظر می رسد درک کمی وجود دارد که این کار چقدر غیرممکن است و در چنین بازاری به علت تاثیرپذیری از روندهای جهانی، هیچ سیاست کنترلی قابل اجرا نیست.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 21029

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =