زن بی خیال نخست وزیر انگلیس شد!

مقامات پلیس انگلیس هشدار داده‌اند که افزایش هزینه‌های زندگی می‌تواند باعث افزایش سرقت و باج‌گیری شود و به همین دلیل خود را برای وقوع آشوب ها در فصل سرد آماده می کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «ساندی تایمز» به نقل از یک گزارش استراتژی ملی انگلیس فاش کرد که پلیس این کشور نگران شدیدی از افزایش شدید دسته بندی های خاص جرایم و خطر ناآرامی های مدنی در زمستان امسال در میان هزینه های زندگی و بحران انرژی دارد.

طبق این سند مقام های ارشد پلیس هشدار می دهند که آشفتگی اقتصادی و بی ثباتی مالی ممکن است منجر به افزایش جرائمی مانند سرقت از مغازه، سرقت منزل، سرقت خودرو، کلاهبرداری آنلاین و باج گیری شود. در همین ارتباط احتمال دارد کودکان بیشتری به باندهای مواد مخدر بپیوندند و زنان بیشتری در معرض بهره کشی جنسی قرار گیرند.

گزارش شده است که برنامه ریزی اضطراری برای مقابله با پیامدهای احتمالی بحران هزینه زندگی در حال انجام است.

گزارش این روزنامه افزود فشار طولانی و دردناک اقتصادی می تواند خطر ناآرامی های مدنی بزرگتر، مشابه شورش های سال ۲۰۱۱ لندن را موجب شود.

زن بی خیال نخست وزیر انگلیس شد!

پیش بینی شده است که خود پلیس نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. این روزنامه تاکید دارد آسیب‌پذیری مالی بیشتر ممکن است برخی از کارکنان این اداره را هم بیشتر در معرض فساد قرار دهد، به‌ویژه در میان کسانی که بدهی‌های قابل توجه یا مشکلات مالی جدی دارند.

علیرغم اینکه «لیز تراس» هیچ برنامه ای برای ارتقا عدالت اجتماعی و جبران سقوط رفاه مردم به دلیل افزایش هزینه ها ارائه نکرده است، اما با کنار زدن ریشی سوناک هندی الاصل توانست به نخست وزیری برسد.

در حالی که سوناک وعده حمایت هدفمند از فقیرترین افراد جامعه را داده بود، تراس جزئیات بیشتری را از راهبرد مورد نظر خود فاش نکرد.

زن بی خیال نخست وزیر انگلیس شد!

«دیلی میل» هم گزارش داد که به مردم گفته شده است در زمستان امسال بعد از ساعت ۸ بعد از ظهر آشپزی نکنند و بین ساعت ۲ تا ۸ بعد از ظهر از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده نکنند. ممکن است دستور داده شود که میخانه ها هم باید در ساعت ۹ شب تعطیل شوند و مدارس می توانند به هفته های سه روزه تغییر کنند.

همه این اتفاقات و تاثیرپذیری ها از تحریم روسیه در حالی رخ می دهد که انگلستان به صورت مستقیم به سوخت مسکو وابسته نیست. پیش بینی می شود که قبض مصرف سالانه انرژی سالانه یک خانوار معمولی از اکتبر به حدود ۳۵۰۰ پوند افزایش یابد که سه برابر سال گذشته است.

بدتر از همه آنکه آخرین گزارش بانک مرکزی انگلیس حکایت از آن دارد که تورم در ماه اکتبر به ۱۳ درصد افزایش می یابد و از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ممکن است انگلستان وارد رکود شود.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =