راهکارهای مردم انگلیس در مقابله با تورم

یک موسسه نظرسنجی انگلیسی از دردسرهای خانوارهای این کشور برای اتخاذ تدابیری جهت کاهش هزینه‌های فزاینده زندگی خبر داد.

به گزارش تحریریه، تحقیقات تازه موسسه نظرسنجی «Ipsos» از وجود سطوح بالایی از نگرانی عمومی در میان شهروندان انگلیسی در مورد افزایش هزینه زندگی خبر می دهد.

طبق این بررسی از هر سه شهروند انگلیسی، یک نفر می‌گوید که برای تامین هزینه‌های انرژی خود با مشکل مواجه شده است. جالب اینجاست که ارقام فوق قبل از افزایش سقف قیمت ۸۰ درصدی بیان شده که قرار است به زودی اعمال شود.

بر اساس این مطالعه که بین ۲۲ تا ۲۴ آگوست انجام شد، از هر ده نفر یک نفر در سه ماه گذشته پرداخت قیمت انرژی را «بسیار دشوار» و دو نفر آن را «نسبتاً دشوار» بیان کرد. خانواده های دارای فرزند بیشتر از دیگران تحت تأثیر این مشکلات قرار گرفته اند.

از هر سه شهروند انگلیسی، یک نفر می‌گوید که برای تامین هزینه‌های انرژی خود با مشکل مواجه شده است. این در حالی است که هنوز افزایش ۸۰ درصدی قیمت انرژی اعمال نشده است.

این مطالعه می گوید بسیاری از مردم اقداماتی را برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی خود انجام داده اند.

بررسی ها نشان می دهد از ابتدای سال با هدف کاهش هزینه خانوار، ۵۴ درصد مردم اعلام کرده اند که کمتر به بیرون از خانه رفته اند. ۴۹ درصد مردم خرید را با یک جایگزین ارزان تر تغییر داده اند و ۴۸ درصد شهروندان هم اعلام کرده اند که کمتر از ماشین خود استفاده می کنند.

سایر اقدامات رایج شامل روشن نکردن سیستم گرمایشی در زمان معمول ( با ۴۷ درصد) و استفاده از وب سایت های مقایسه قیمت برای یافتن تامین کنندگان انرژی ارزان تر هم ۴۳ درصد نظرات را به خود اختصاص داده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که تقریباً از هر ده نفر، ۹ نفر حداقل یک بار در هفته چراغ‌های خود را هنگام خروج از اتاق خاموش می‌کند. این درحالی است که آن ها اعلام کرده اند سه‌چهارم کالاهای الکتریکی را در صورت عدم استفاده خاموش می‌کنند.

گزارش مرکز نظرسنجی Ipsos تصریح دارد: حدود دو نفر از هر سه نفر حداقل یک بار در هفته از آب گرم کمتری استفاده می کنند و نیمی از آنها گرمایش خود را روشن نمی کنند و معمولایک بار در هفته آب را گرم می کنند.

در همین حال، چند روز قبل تنظیم کننده دولتی Ofgem اعلام کرد که خانوارهای انگلیسی از اکتبر شاهد افزایش ۸۰ درصدی قیمت انرژی خواهند بود و سقف قیمت سالانه از سطح فعلی ۱۹۷۱ پوند (۲۳۲۳ دلار) به ۳۵۴۹ پوند (۴۱۸۳ دلار) افزایش خواهد یافت.

پایان/

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 21365

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =