افزایش شدید قبوض گاز برای آلمانی‌ها

وزارت اقتصاد آلمان تصمیم دارد برای کاهش اثرات بحران انرژی و جبران هزینه خرید گاز، هزینه اضافی را در قبوض همه مصرف کنندگان در نظر بگیرد.

به گزارش تحریریه، رسانه‌های محلی آلمان هشدار دادند که شهروندان این کشور تا حدود دو ماه دیگر با قبوض گاز روبرو می شوند که به میزان قابل توجهی بیشتر از پرداختی کنونی آن ها است.

چند رسانه آلمانی گفتند که دولت قصد دارد در اول اکتبر برای تمام مصرف کنندگان گاز هزینه بیشتر ویژه ای را برای پوشش هزینه های اضافی واردات گاز تا قبل از بحران انرژی در نظر بگیرد.

روزنامه « Die Zeit » با استناد به یک سند داخلی تهیه شده توسط وزارت اقتصاد گزارش داد که هزینه اضافی بین اول اکتبر ۲۰۲۲ تا پایان سپتامبر ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد. این روزنامه افزود که بنا بر گزارش ها، این سند در حال حاضر توسط وزارتخانه های مختلف فدرال در حال بررسی است و انتظار می رود تا پایان ماه اوت به عنوان یک فرمان اجرایی منتشر شود.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان تایید کرد که این مالیات ممکن است بین ۱.۵ تا ۵ سنت یورو در هر کیلووات ساعت مصرف باشد. او به خبرنگاران گفت: ما فقط می‌توانیم یک محدوده قیمتی را نام ببریم، این هزینه اضافی بابت افزایش هزینه‌های تدارکاتی واردات گاز می باشد که باید برای جایگزینی انرژی از دست رفته روسیه خریداری شود.

وی افزود: در پایان مشخص نیست هزینه‌ها در ماه نوامبر یا دسامبر چقدر خواهد بود، اما خبر تلخ این است که قطعاً برای هر خانوار چند صد یورو هزینه اضافی در بر دارد.

Die Zeit گفت که در بدترین سناریو، افزایش قیمت برای یک خانوار آلمانی متوسط ​​که حدود ۲۰۰۰۰ کیلووات ساعت در سال مصرف می کند ممکن است به هزینه های اضافی تا ۱۰۰۰ یورو (۱۰۱۶ دلار) در سال منجر شود. حدود نیمی از خانوارهای آلمانی منازل خود را با گاز گرم می کنند.

به گفته وزارت اقتصاد، این اقدام با هدف حفظ مکانیسم‌های بازار و زنجیره‌های تامین  و جلوگیری از ورشکستگی تاجران گاز و جلوگیری از اثرات دومینو وار این بحران اندیشیده شده است.  

مجله فوکوس هم آورده است که این هزینه اضافی به واردکنندگان گاز اجازه می دهد تا ۹۰ درصد از افزایش هزینه های خرید را به مصرف کنندگان نهایی منتقل کنند.

هابک اذعان داشت که تصمیم برای معرفی این هزینه اضافی گامی دشوار است که استرس زیادی را به همراه دارد. وی در عین حال گفت «ما به عنوان یک دولت نمی‌توانیم تمام هزینه‌ها را تحمل کنیم».

این خبر در حالی منتشر شد که سردبیر ارشد میز اقتصادی و مالی روزنامه «دی ولت» هشدار داد که آلمان به سمت یک بحران عظیم انرژی عظیم پیش می رود و قیمت های فعلی انرژی از دور از واقعیت است و از فعالیت عادی شرکت های انرژی در یک محیط رقابتی جلوگیری می کند. 

پایان/

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 20754

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =