باج گیری روسیه از اروپا

باج گیری روسیه از اروپا باعث شده است تا مقام های غربی از واکنش شدید روسیه حیرت زده شوند.

به گزارش تحریریه، باج گیری روسیه از کشورهایی اروپایی با ابزار گاز که برای این اتحادیه و اعضای اروپایی غیراتحادیه اهمیت راهبردی دارد، باعث شده است تا مقام های غربی از واکنش شدید روسیه حیرت زده شوند. 

بررسی نمودار جریان روزانه گاز طبیعی از روسیه به اتحادیه اروپا از طریق خط لوله نورد استریم (به میلیون متر مکعب) نشان می دهد که روسیه به بهانه گیری برای عدم انتقال گاز روی آورده است. 

نمودار نشان می دهد که گازپروم قبلاً تحویل گاز از طریق نورد استریم ۱ را به ۶۰ و سپس ۴۰ درصد از ظرفیت در ژوئن کاهش داده بود و ادعا می کرد که تحریم های اروپا علیه روسیه مانع تحویل یک توربین گازی تعمیر شده بوده و جریان گاز از طریق خط لوله به آلمان را محدودتر خواهد کرد. گازپروم با اشاره به مسائل فنی و تاخیرهای مرتبط با تحریم ها در تحویل موتور توربین اعلام کرد که تولید روزانه به ۳۳ میلیون متر مکعب یا حدود ۲۰ درصد ظرفیت خود کاهش می یابد. 

این مواضع روسیه باعث واکنش المان ها شد و رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، به سرعت ادعاهای گازپروم را رد کرد و از گازپروم به دلیل استفاده مکرر از توربین های معیوب یا مفقود به عنوان بهانه ای برای فشار دادن گاز روسیه به اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

در پاسخ به آخرین اعلامیه گازپروم، اتحادیه اروپا با طرحی برای کاهش مصرف گاز طبیعی به میزان ۱۵ درصد موافقت کرد که نشان می دهد طرفین در مسیر تقابل جدی قرار دارند. 

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20961

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =