افزایش تقاضا برای نفت

شرکت‌های پرمصرف انرژی فرانسه به‌دلیل نگرانی از قطع گاز روسیه، در تلاش هستند سوخت مصرفی در سیستم‌های خود را از گاز به نفت تغییر دهند.

به گزارش تحریریه، شرکت‌های پرمصرف انرژی فرانسه با سرعت بخشیدن به برنامه‌های اضطراری خود در تلاش هستند سوخت مصرفی در دیگ‌های بخار را از گاز به نفت تغییر دهند تا در صورت کاهش بیشتر عرضه گاز از سوی روسیه، بتوانند از اختلال در فعالیت این تأسیسات و در نتیجه قطع برق جلوگیری کنند.

برخی مدیران بلندپایه ضمن شرکت در یک کنفرانس تجاری و اقتصادی در جنوب فرانسه، اعلام کردند که برای خاموشی‌های احتمالی آماده می‌شوند.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه به مدیران شرکتهای فرانسوی حاضر در این کنفرانس گفت: آماده نشدن برای کمبود احتمالی گاز، غیرمسئولانه خواهد بود. بیایید برای قطع عرضه گاز روسیه، آماده شویم. اکنون این محتمل‌ترین سناریو است.

فلورنت منگاکس، مدیر شرکت میشلن فرانسه، یکی از پیشروترین تولیدکنندگان لاستیک خودرو در جهان گفت: سیستم دیگ‌های بخار خود را تغییر داده‌ایم، از این رو می‌توانند با گاز یا نفت کار کنند و در صورت نیاز حتی می‌توانیم از زغال‌سنگ نیز استفاده کنیم.

وی افزود: هدف از این اقدام، جلوگیری از تعطیلی کارخانه در صورت روبه‌رو شدن با کمبود گاز است، در حالی که احتمال کمبود گاز در اروپا وجود دارد، نفت همچنان به‌عنوان جایگزین در دسترس خواهد بود.

به گفته منگاکس، چند روز زمان می‌برد تا تولید لاستیک در یک کارخانه تولیدی آغاز شود، از این رو عرضه مداوم انرژی ضروری است.

روسیه در ماه ژوئن جریان گاز خط لوله نورد استریم یک، مسیر اصلی انتقال گاز این کشور به غرب اروپا را به ۴۰ درصد کاهش داد. سیاستمداران و صنایع نگران هستند که به‌دلیل تنش‌های میان روسیه و اوکراین، کاهش بیشتری در عرضه گاز ایجاد شود.

فرانسه برای تولید حدود ۷۰ درصد از برق خود، به نیروی هسته ای متکی است و در نتیجه در مقایسه با آلمان، وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد. با این حال، شرکت نیروی EDF برای تامین نیازهای فرانسه به سختی تقلا می‌کند زیرا اختلالات در نیروگاه‌های فرسوده این شرکت، فشار بر باقی بخش انرژی را افزایش داده است. تولید انرژی در ۲۹ راکتور از ۵۶ راکتور هسته‌ای که تحت تعمیرات و بازرسی قرار دارند، متوقف شده است.

پایان/

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 20362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =