برنامه‌ریزی سوئیس برای سهمیه‌بندی انرژی

وزارت اقتصاد سوئیس می گوید احتمال دارد دولت این کشور به دلیل کمبود انرژی شهروندان را با محدودیت مصرف روبه رو سازد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه نوشت، «توماس گرونوالد» سخنگوی اداره فدرال امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات سوئیس (EAER) اعلام کرد مقامات سوئیسی ممکن است در زمستان آینده محدودیت هایی در مصرف انرژی اعمال کنند.

این مقام سوئیسی اظهار داشت به طور کلی، دفتر تامین اقتصادی و همچنین اداره فدرال حفاظت از جمعیت، کمبود انرژی به ویژه برق را یکی از جدی‌ترین خطرات برای سوئیس می‌دانند. در صورتی که کمبود برق وجود داشته باشد دولت سهمیه بندی را به اجرا در می آورد.

اظهارات این مقام منعکس کننده نظرات «ورنر لوگینبول» رئیس تنظیم کننده برق سوئیس (ElCom) است، که در مصاحبه خود با روزنامه سوئیسی NZZ am Sonntag از مصرف برق کاملاً غیر منطقی مردم گلایه کرد و از شهروندان خواست تا شمع و هیزم را برای خود ذخیره کنند زیرا به نظر می رسد این کشور در زمستان پیش رو با قطعی برق رو به رو خواهد شد.

برنامه‌ریزی سوئیس برای سهمیه‌بندی انرژی

طبق این اظهارات، استفاده از وسایل برقی به طور خاص ممکن است محدود یا ممنوع اعلام شود. وی خاطرنشان کرد که اگر شهروندان فقط کمی بیشتر آگاهانه رفتار و شرایط را درک کنند برق همیشه یک امر مسلم نیست، می‌توانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.

وی همچنین افزود از هم اکنون محدودیت‌ های موقت در مصرف برق به ‌ویژه برای مصرف‌ کنندگان عمده و بزرگ به ‌عنوان ابزاری برای حفظ سطح مصرف برق مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

پایان/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 21013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =