انفجار گازی در آمریکا، بدبختی برای اروپا

پس از تحریم روسیه، اکنون آتش سوزی در تاسیسات گاز مایع آمریکا باعث افزایش شدید قیمت گاز در اروپا شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «دیلی تلگراف» نوشت وقوع آتش سوزی در تاسیسات گازی آمریکا بر نگرانی از عرضه گاز در دوره تحریم روسیه افزود و همین امر باعث افزایش ۳۹ درصدی قیمت گاز شد.

آتش‌سوزی در یک پایانه صادراتی بزرگ گاز در ایالات متحده تهدید ناتوانی در تحویل گاز مایع و نگرانی از بحران انرژی ناشی از  جنگ اوکراین را تشدید کرد و ناگهان بیشتر از یک سوم قیمت گاز را بالا برد.

قیمت گاز انگلیس در معاملات اولیه تا ۳۹ درصد افزایش یافت اما در کل در اروپا این افزایش ۱۶ درصد بود.

گفتنی است ایالات متحده در چهار ماه اول سال جاری به خاطر جنگ اوکراین نزدیک به ۷۵ درصد از کل LNG خود را به اروپا ارسال کرد.

Explosion of leading large LNG plant cripples US gas exports - Blogtuan.info

وقوع آتش سوزی در تأسیسات گاز طبیعی مایع فریپورت (LNG) در تگزاس که حدود یک پنجم کل صادرات سوخت مایع ایالات متحده را ارائه می دهد موجب شد تا این مرکز مجبور باشد حداقل برای سه هفته تعطیل باشد.

گفته می شود آتش سوزی فوق که موجب بسته شدن حداقل سه هفته ای تاسیسات می شود موجب می گردد تا این شرکت نتواند ۱۰ محموله گازی را که به طور عمده باید به سمت اروپا می رفت، صادر کند.  

این در حالی است که اروپا در دوره اخیر واردات LNG خود از ایالات متحده را افزایش داد زیرا از تصمیم پوتین مبنی بر بستن شیرهای صادرات گاز به اروپا ابراز نگرانی می کرد. 

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، اگرچه میزان خسارت وارده به تاسیسات فریپورت هنوز مشخص نیست، اما تحلیلگران Evercore ISI می گویند که آتش سوزی به طور بالقوه حدود ۱۶ درصد از کل ظرفیت صادرات LNG ایالات متحده را برای مدت نامعلومی از بین برده است.

پایان/

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19826

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =