اروپایی‌ها بهای سیاست بایدن را می‌پردازند

سیاست های دولت ایالات متحده، اتحادیه اروپا را مجبور کرده است تا تاوان تحریم‌ها علیه روسیه بپردازد.

به گزارش تحریریه، هنوز چند ماهی تا زمستان مانده است اما به اعتقاد کارشناسان قاره سبز  فصل سرد سختی خواهد داشت زیرا باید منتظر سردترین زمستان خود در چند دهه‌ اخیر باشد. «هونور کلمن» معاون نخست وزیر رومانی به تلویزیون B۱ این کشور گفت: اتحادیه اروپا باید بهای سنگینی برای تحریم های خود علیه روسیه بپردازد، زیرا امسال این قاره می تواند سخت ترین زمستان در دهه های اخیر را تجربه کند.

وی افزود: پیش از همه اتحادیه اروپا، باید هزینه تحریم‌ها علیه روسیه را بپردازیم... حقیقت این است که همه ما تاوان آن را در این زمستان خواهیم پرداخت، در حالی که متاسفانه هیچ نشانه‌ای مبنی بر نزدیک شدن به پایان جنگ و حل و فصل بحران وجود ندارد. شاید اروپا باید با سخت ترین زمستان در ۶۰ سال گذشته روبرو شود.

به گفته کلمن، درگیری اوکراین با روسیه بیش از حد انتظار ادامه خواهد داشت و به اروپا صدمه زیادی وارد می کند.

با اینحال معاون نخست وزیر رومانی از تحریم های اعمال شده توسط غرب در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین دفاع کرد و گفت اروپا هیچ اهرم دیگری ندارد.

علیرغم مشکلات اقتصادی که اتحادیه اروپا را درگیر کرده است، کلمن سعی کرد با ادبیاتی خوش بینانه سخن بگوید. وی اعتقاد دارد رومانی قادر خواهد بود با مسائل انرژی کنار بیاید.

EU will pay the price for sanctions on Russia – minister

این مقام اروپایی افزود: ما می‌توانیم حدود ۸۰ درصد نیاز رومانی به گاز طبیعی را پوشش دهیم، اما باید حدود ۲ میلیارد متر مکعب از بازار بخریم. در غیر این صورت قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، اما من مطمئن هستم که گاز می خریم، برق خواهیم داشت و می توانیم زمستان را پشت سر بگذاریم.

با آغاز درگیری در اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرد که از جمله آن ممنوعیت ارسال نفت روسیه از طریق دریا بود. این اتحادیه همچنین متعهد شد که وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه را کاهش دهد.

در اقدامی دیگر که نشان از وخیم تر شدن اوضاع دارد، از چند روز قبل «گاز پروم» غول انرژی روسیه، فعالیت خط لوله گاز نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده که قرار بود تا اواخر ژوئیه تکمیل شود، به حالت تعلیق درآورد.

از اواسط ژوئن، جریان گاز از طریق مجرای اصلی به دلیل چالش‌های عملیاتی ناشی از عدم بازگشت یک توربین تعمیرشده از کانادا، به ۴۰ درصد از ظرفیت کاهش یافت. تحریم ها مانع از بازگرداندن این توربین به پروژه شد.

پایان/

۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20405

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =