دوران طلایی غذای ارزان رو به پایان است

کارشناسان اقتصادی در انگلیس اعتقاد دارند دوران طلایی غذای ارزان در حال پایان است و دولت انگلیس باید از طریق کمک‌های مالی هدفمند به کمک خانوارها بشتابد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «گاردین» نوشت، «جاستین کینگ» رئیس سابق Sainsbury هشدار داده است که «دوران طلایی» مواد غذایی ارزان در انگلیس رو به پایان است و خانواده ها باید خود را برای روبرو شدن با قبوض بالاتر خواربار در دراز مدت آماده کنند.

کینگ اظهار داشت که نمی‌توان انتظار داشت سوپرمارکت‌ها هزینه‌های اضافی را به طور کامل خودشان جبران کنند یا به دلیل اعلام کسب درآمدهای بالاتر از مصرف‌کنندگان در برابر افزایش قیمت‌ها محافظت نمایند.

ماه گذشته اعلام شد سود سالانه دو شرکت Tesco و Sainsbury قبل از مالیات دو برابر شده و به ترتیب به ۲ میلیارد پوند و ۷۳۰ میلیون پوند رسیدند.

مدیر پیشین مجموعه سوپرمارکت های زنجیره ای در انگلیس در مصاحبه ای با رادیو ۴ بی بی سی گفت: البته اعداد سود سرفصل در چارچوب هر بودجه خانوار بزرگ است. اما حاشیه سود در سوپرمارکت ها حدود ۳ درصد است. بنابراین حتی اگر سود سوپرمارکت‌ها قطع شود هم آن ها نمی‌توانند ضربه‌گیر بزرگی در مقابل تورم هزینه ها باشند.

وی که اکنون یک مدیر غیراجرایی در شرکت «مارکس اند اسپنسر» است، هشدار داد که خریداران باید شروع به انتخاب های سخت در مورد نحوه خرج کردن پول خود کنند؛ دلیل عمده این اتفاق افزایش شدید تورم با توجه به اثرات جنگ در اوکراین است که قیمت ها را برای مصرف کنندگان افزایش داد.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که تورم کل هفته گذشته احتمالاً امسال از ۱۰ درصد فراتر خواهد رفت که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۲ است.

این مدیر عرصه تجارت و بازار خرده فروشی اعلام کرد: ما شاید دوران طلایی را پشت سر گذاشته‌ایم. ما تقریباً کمتر از هر زمان دیگری در تاریخ، به نسبت متوسط ​​بودجه خانوار خود برای غذا خرج می کنیم، و این کاهش طولانی و ملایم بوده است. بنابراین من گمان می‌کنم که آنچه خواهیم دید، پرداخت نسبتا بالاتری از هزینه ها در کل بخش غذا در طولانی‌مدت است.

مدیر اجرایی سابق Sainsbury تصریح کرد که بسیاری از خانواده‌ها پول نقد اضافی برای پوشش صورت‌حساب‌های بالاتر مواد غذایی ندارند، و دولت باید با بودجه ریزی هدفمند از خانواده‌های دارای مشکل حمایت کند.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 19048

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =