پاییز سخت اروپا

شهروندان کشورهای پیشرفته اروپایی برای تامین هزینه های زندگی، وعده های غذایی خود را حذف می کنند؛ پیش بینی می شود پاییز سالجاری مردم در قاره سبز با موج شدیدی از گرانی و کمبود مواد غذایی روبرو شوند.

به گزارش تحریریه، بر اساس نظرسنجی که از سوی موسسه Institute for New Social Answers انجام و در روزنامه «بیلد» منتشر شد، از هر شش آلمانی یک نفر مجبور به حذف یکی از وعده‌های غذایی برای تأمین مخارج زندگی خود شده است. ۱۳ درصد دیگر می گویند در صورت ادامه افزایش قیمت مواد غذایی از چنین وضعیتی بیم دارند.

طبق اطلاعات حاصل از نظرسنجی بیشترین ضربه را خانوارهای کم درآمد یعنی آنهایی که درآمد ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ یورو (۱۰۵۲ دلار) دارند، تحمل می کنند. ۳۲ درصد از آن ها به دلایل مالی پی در پی مجبور به حذف وعده های غذایی خود شده اند.

پاییز سخت و زمستان سخت اروپایی ها

بخش قابل توجهی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی (۴۲درصد) گفتند که به دلیل مشکلات مالی مجبور شده اند با صرفه جویی در پخت و پز غذا آماده کنند، یا مواد خاصی را از وعده های غذایی کنار بگذارند یا از خوردن دسر خودداری کنند.

علاوه بر این به همان میزان یعنی معادل ۴۱ درصد هم گفته اند به شدت پیگیر پیشنهادها و تخفیف های ویژه سوپرمارکت ها هستند تا کمترین میزان پول را هزینه کنند.

«آدولف بائر» رئیس انجمن German Association for Social Affairs پیش از این به برلین درباره پیوستن به تحریم انرژی اتحادیه اروپا علیه روسیه هشدار داده بود. وی اکنون اعتقاد دارد از نتایج این نظرسنجی به شدت نگران است.

او قبلاً پیش‌بینی کرده بود که تلاش‌ها برای تنبیه اقتصادی مسکو منجر به افزایش قیمت انرژی، غذا و مسکن خواهد شد. بائر پیش‌ بینی کرد که این تلاش‌ ها باعث رنج بیشتر مردم عادی و متوسط آلمان خواهد شد.

«ورنا بنتله» رئیس گروه انجمن اجتماعی آلمان مستقر در برلین هم اظهار داشت که نتایج نظرسنجی نگرانی های سازمان او را منعکس می کند. او به این نشریه گفت: برخی افراد به ما می‌گویند که فقط می‌توانند پاستا و نان تست بخرند.

او از دولت درخواست کرده است که مالیات بر ارزش افزوده غذاهای تازه را لغو کند و کمک های مالی بیشتری را برای نیازمندان فراهم بیاورد.

قیمت مواد غذایی و سوخت در آلمان در ماه های اخیر به دلیل تحریم های غرب علیه زغال سنگ، نفت و گاز روسیه به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که قبل از آن تورم در پی واکنش اقتصادی دولت به همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش یافته بود. بدتر آنکه به لطف تحریم های اتحادیه اروپا بر کود شیمیایی روسیه و بلاروس، انتظار می رود از ظرفیت برداشت کالای کشاورزی این کشور در سال آینده ۳ میلیون تن کاسته شود.

بقیه بخش های اروپا هم تحت شرایط مشابه رنج می برند، به طوری که اتحادیه اروپا در سال گذشته ۴.۶ میلیون تن از ۱۳ میلیون تنی را که استفاده کرده بود، از این دو کشور تحریم شده تامین کرد.

نظرسنجی دیگری که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که یک چهارم مردم انگلیس نیز به دلیل تشدید تورم و تهدید کمبود مواد غذایی، وعده های غذایی خود را حذف می کنند.

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19752

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =