آلمان، به سمت گرسنگی...

آتش پیامدهای جنگ در اوکراین دامن اقتصاد کشورهای اروپایی از جمله آلمان را گرفته و گزارش ها حاکی است که قیمت مواد غذایی به طور روزافزون در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش تحریریه، به نقل از دویچه وله، مواد غذایی در آلمان روز به روز گران‌تر می‌شود و کسانی که به رستوران‌ می‌روند، باید بیشتر خرج کنند. صاحب رستوران Cedrics در شهر راتینگن در نزدیکی دوسلدورف اما راه میان‌بر را انتخاب کرده و به جای سرشکن کردن هزینه‌ها روی قیمت غذاها، از مهمان‌ها ورودی می‌گیرد. سه یورو به ازای هر نفر و البته ورود رایگان کودکان. 

در سایت این رستوران آمده است: «میهمانان عزیز به دلیل هزینه‌های بسیار بالای خرید مواد، سوخت و دستمزد، متأسفانه مجبوریم از هر یک سه یورو ورودی بگیریم.»

رادیو غرب آلمان WDR به نقل از این رستوران‌دار گفته است، قیمت‌ها روزانه بالا می‌روند و  سرویس دادن به مشتریان با قیمت‌های سابق امکان‌پذیر نیست. قیمت گوشت و سبزیجات ۳۰ تا ۵۰ درصد، روغن سرخ کردنی ۱۰۰درصد افزایش یافته و هزینه سوخت نیز با افزایش محسوسی روبروست.

اینگندورن افزوده که به امید فروکش کردن گرانی، ترجیح داد به منو و قیمت غذاها دست نزند اما با گرفتن ورودی، فشار مالی را جبران کند.  او به WDR توضیح داده  که مشتری‌ها نسبت به مسئله تفاهم نشان داده‌اند و پذیرفته‌اند که موضوع نه بر سر سود، بلکه جلوگیری از ضرر است. 

آلمان هم‌اکنون تورم کم‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. میزان تورم در آلمان در ماه آوریل به نسبت ماه مشابه سال گذشته ۴/ ۷ درصد اعلام شد. این جهش کم‌سابقه ناشی از جنگ اوکراین است که به ویژه بهای انرژی را به شدت بالا برده است. 

پایان/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 18862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یه ایرانی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      تورم 7/4 درصد برای اونها اسمش شده گرسنگی اینجا تورم 300درصدی اسمش هست مبارزه با رانتخواری و مقاومت اقتصادی!!!!!!!!!!!!!!! نه دیگه مردمو یه چیزی حساب کردید که............!