کمبود شیرخشک موجب بحران سیاسی در آمریکا نشد!

قفسه های خالی شیر خشک نوزاد در فروشگاه های آمریکایی اگرچه والدین این کودکان را ناامید و نگران کرد اما موجب نشده است که ساختار سیاسی و مدیریتی کلان کشورشان متهم به ناکارآمدی شود.

به گزارش تحریریه، فرض کنید کمبود شدید شیر خشک نوزادان در ایران اتفاق بیفتد، در آن صورت چه تعداد از شبکه های معاند خارجی، خودفروشان سیاسی در داخل و سلبریتی ها و چهره های فضای مجازی انواع اتهام ها را به نظام وارد می کردند و حتی جریانی درست می کردند که خواستار فروپاشی کشور می شد. اما همین اتفاق اکنون در آمریکا رخ داده است اما بسیاری از رسانه های ایرانی حتی به آن نمی پردازند.

روزنامه «گاردین» نوشت، کمبود شیر خشک در ایالات متحده، تولیدکنندگان را درگیر و والدین را در ناامیدی قرار داده است.

«سی ان ان» و «یو اس ای تودی» هم گزارش دادند که در هفته ای که از ۲۴ آوریل شروع می شود، موجودی شیرخشک در بیش از ۴۰ درصد از ۱۱ هزار فروشگاه در سراسر آمریکا صفر شده است. این در حالی است که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ درصد نبود موجودی تنها در بین ۲ تا ۸ درصد فروشگاه ها رخ داد. 

به گزارش دو رسانه فوق، به نقل از اطلاعات وب سایت Datasembly، در شش ایالت - تگزاس، تنسی، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، آیووا و میسوری - بیش از نیمی از شیر خشک موجود در فروشگاه ها در هفته ۲۴ آوریل فروخته شد.

A nearly empty baby formula display shelf is seen at a Target store in Orlando, Florida.

در میان ترس از کمبود شیر ​​خشک، چندین خرده فروش بزرگ، از جمله Walgreens و CVS، محدودیت هایی را در مورد میزان خرید شیر خشک والدین در یک زمان تعیین کرده اند. برخی داروخانه ها و سوپرمارکت‌ها برای هر بار مراجعه، تنها ۳ عدد شیرخشک‌ را به مشتریان خود عرضه می کنند.

کارشناسان می گویند که پس از تصمیم شرکت Abbott Nutrition، کمبود شیر خشک کودک تشدید شد. در ماه فوریه، این شرکت به‌طور داوطلبانه سه محصول خود را پس از گزارش‌هایی مبنی بر بیماری در میان مصرف‌کنندگان نوزاد، از جمله دو مورد فوتی، از سطح فروشگاه ها جمع آوری کرد.

4 Baby Formula Brands Are Putting Profits Before Science: Report

در حال حاضر، والدینی که ناامید هستند برای تامین یک منبع منظم شیر خشک برای کودکان خود، در به دست آوردن یک قوطی هم با مشکل روبه‌رو هستند.

بسیاری از والدین به گروه‌های رسانه‌های اجتماعی مراجعه می کنند تا از موجودی‌ فروشگاه ها اطلاع پیدا کنند. این گروه ها به ویژه برای والدینی که فرزندانشان به دلیل آلرژی یا سایر مسائل پزشکی به انواع خاصی از شیر خشک نیاز دارند مفید بوده است.

به‌ویژه در مناطقی که عرضه کم است، والدین مجبور شده‌اند به ایالت‌های همسایه سفر کنند تا جستجو کنند که شیر خشکی در آنجا موجود است یا خیر.

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 18968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =