بنزین برای خارجی‌ها گرانتر می‌شود

برای مقابله با گردشگران بنزینی، خارجی ها باید قیمت بالاتری را برای بنزین پرداخت کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، دولت مجارستان اعلام کرد از این به بعد تنها به رانندگان خودروهای دارای پلاک این کشور اجازه می دهد تا از بنزین به قیمت دولتی استفاده کنند و خودروها و رانندگان خارجی باید مبلغ بیشتری را برای دریافت بنزین بپردازند.

مجارستان پایین ترین قیمت بنزین در اتحادیه اروپا را داراست و به همین دلیل دولت بوداپست اعلام کرد رانندگان با پلاک های خارجی دیگر نمی توانند سوخت را در مجارستان با قیمت های تعیین شده توسط دولت بخرند.

رئیس دفتر نخست وزیر «ویکتور اوربان» اعلام کرد این اقدام با هدف جلوگیری از سوءاستفاده «گردشگران بنزینی» که از عرضه سوخت مجارستان بهره برداری می کنند اتخاذ شده است.

وی افزود: خریداران خارجی از این واقعیت سوء استفاده می‌کنند که مجارستان قیمت بنزین را در  سطح قیمتی ۴۸۰ فورینت (۱.۲۲ یورو) در هر لیتر نگه داشته است. این در حالی الست که قیمت بنزین در سایر نقاط اروپا بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ فورینت است.

به گفته این مقام، سوء استفاده از قیمت پایین بنزین توسط گردشگران سوخت به تازگی بیشتر از قبل جنبه عملی یافته است و همین امر فرایند منظم عرضه سوخت در داخل این کشور را دچار مشکل کرده است.

تصمیم تازه به این معنی است که رانندگان با پلاک های خارجی اکنون قیمت های بالاتری را در پمپ بنزین های مجارستان برای دریافت سوخت پرداخت می کنند.

دولت اوربان در ابتدا سقف قیمت بنزین را در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ در بحبوحه افزایش تورم اعلام کرد و تاکنون این سقف چند بار تمدید شده است. آخرین مورد در اواخر آوریل ارائه شده است.

این مقام دولت مجارستان همچنین در ادامه از تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد و استدلال کرد که اقدامات تنبیهی نتیجه معکوس دارد و به مجارها نیز آسیب می رساند.

«مارتون ناگی» وزیر توسعه اقتصادی مجارستان نیز ابراز داشت که هدف اصلی بوداپست در شرایط فعلی ایجاد یک اقتصاد مقاومتی و در عین حال کنترل بودجه و بدهی ملی است.

گفتنی است که مجارستان یکی از چند کشور عضو اتحادیه اروپا است که مانع تصویب دور ششم تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو شده اند. همچنین تحریم واردات نفت روسیه هم به مضوع اختلافی میان کشورها تبدیل شده است.

بوداپست تاکید می کند که نمی‌تواند به یک باره ارتباط خود را با منابع انرژی روسیه قطع کند و اتخاذ چنین تصمیمی ضربه سنگینی به اقتصاد این کشور وارد می‌کند.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =