عطش مردم دنیا برای خرید خودروهای برقی

بررسی بازارهای جهانی خودرو نشان میدهد با وجود افزایش قیمت خودروهای برقی تقاضا برای خرید این خودروها افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال جاری، با وجود اینکه میانگین هزینه باتری‌های یون لیتیوم از 105 دلار در سال گذشته و به 160 دلار در هر کیلووات ساعت در سه ماهه اول افزایش یافته، همچنان بالاست. هزینه‌ها به دلیل اختلالات زنجیره تامین، تحریم فلزات روسیه و گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران افزایش یافت.

طبق برآوردها به نقل از رویترز، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سه ماهه اول نزدیک به 120 درصد افزایش یافت. نیو، اکسپنگ و لی آتو در چین رکورد فروش خودروهای الکتریکی را در ماه مارس به ثبت رساندند. تسلا نیز رکورد تحویل 310 هزار خودروی برقی را در سه ماهه اول ارائه کرد.

در حالی که صنعت ساخت خودروی برقی از مدت ها قبل منتظر رسیدن قیمت به آستانه ۱۰۰ دلار برای باتری در هر کیلووات ساعت بودند که می‌توانست قیمت خودروی برقی را با خودروهای سوخت فسیلی به میزان زیادی متعادل کند، با وجود قیمت های بالای بنزین و تغییر اولویت های خریدارن خودرو برای خرید خودروی برقی، ممکن است دیگر قیمت تنها عامل تعیین کننده خرید خودروی برقی نباشد. 

بسیاری از افراد جوان برای خرید خودرو، تصمیم‌های فراتر از صرفه اقتصادی را در نظر می‌گیرند و مشتاق برای خودروهای الکتریکی هستند زیرا این وسایل نقلیه برای کره‌زمین بهتر هستند و موضوع رانندگی با خودروهای گازسوز ارزان‌تر را نادیده می‌گیرند.

پایان/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 18467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =