مدیر عامل ب ام و: اگر ما نسازیم کسانی هستند که بسازند

الیور زیپسه Oliver Zipse ، مدیر عامل ب ام و می گوید اگر ما قوای محرکه بنزین سوز نفروشیم، دیگران این کار را خواهند کرد.

به گزارش تحریریه، خودروسازان به طور دائم به دنبال یافتن مزیت های رقابتی هستند و اخیراً تلاش می کنند افکار عمومی را متقاعد کنند که تنها خودشان در باره خودروهای برقی جدی هستند. اما مدیر عامل ب ام و، الیور زیپسه اعتقاد دارد که خیلی از این خودروسازان پا را فراتر از حد گذاشته اند. وی در یک کنفرانس خبری که رویترز از آن گزارش داده به خودروسازان هشدار داده که خیلی هم روی راهبردهای خودروهای برقی که فقط برای برخی از بازارهای خاص مناسب هستند،‌ تکیه بیش از حد نداشته باشند.

زیپسه در جمع خبرنگاران گفت: «زمانی که یک فناوری خاص پدیدار می شود، برای مثال تأکید بیش از حد روی خودروهای برقی می شود، باید مراقب باشیم، چون به چند کشور محدود وابسته می شویم.» خودروهای برقی بیشتر در بازار کشورهایی مثل چین و چند کشور اروپایی توسعه یافته مشتری دارد و ضمن آن که خودروهای برقی وابستگی شدیدی به مواد خامی دارند که منابع آن بیشتر در کشور چین است. همان طور که شیوع کرونا و تحریم روسیه نشان داد، وابستگی بیش از حد به یک سری بازار خاص یا یک زنجیره تأمین می تواند خیلی خطرناک باشد.

در صنعتی که نیاز دارد برای معرفی محصول جدید در بازار چند سال برنامه ریزی کند، چیدن تخم مرغ ها در یک سبد راهبرد پرمخاطره ای است. یک وقفه در زیرساخت های شارژ، ظرفیت تولید یا دسترسی به مواد خام می تواند سبد فروش محصول یک برند را با ریسک بالایی رو به رو کند. زیپسه می گوید اگر خودروسازی در چنین موقعیتی گزینه جایگزین نداشته باشد مشتری را برای همیشه از دست می دهد.

وی می گوید: «اگر کسی نتوان به هر دلیلی خودروی برقی بخرد و در عین حال به خودرو هم نیاز دارد، مدت بیشتری خودروی قدیمی خود را حفظ خواهد کرد. اگر شما نتوانید خودروی بنزین سوز بفروشید، کسانی هستند که این کار را انجام دهند.»

زیپسه به این نکته هم اشاره کرده است که در حال حاضر هم قیمت مواد خام مورد نیاز برای تولید باتری خودرو روند افزایشی دارد هم قیمت انرژی برای تولید. حالا که قیمت ها در اوج قرار دارد، پیش بینی ها نشان می دهد که قیمت ها رو به ارزانی نخواهد رفت. مارکوس شافر قائم مقام مدیر عامل در فناوری مرسدس بنز هم در مصاحبه با رود اند ترک Road & Track گفت به احتمال زیاد قیمت خودروهای برقی در حال ارزان شدن نیست.

منبع: سایپانیوز

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 18367

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =