وقتی وزیر مسکن در الفبای آمار و ارقام مانده است!

از رستم قاسمی باید به صراحت سوال کرد که چرا وزارت راه مستندات ساخت میلیون ها واحد مسکونی را منتشر نمی کند؟

به گزارش تحریریه، از رستم قاسمی باید به صراحت سوال کرد که چرا وزارت راه مستندات ساخت مسکن را منتشر نمی کند و به کلی گویی و تکرار مکررات روی آورده است؟ این مساله از آنجا اهمیت می یابد که بی عملی رستم قاسمی در وزات مسکن به عنوان بخش راهبردی اقتصادهای امروزین، باعث شده است تا اقتصاد کشور همچنان رو به عقب حرکت کرده و دولت سیزدهم زمینگیر شود و نتواند به افزایش تولید و اشتغال تحرک ببخشد. 

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی:

  • تاکنون یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده و ۹۵۴ هزار واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد. 
  • این میزان از ساخت و ساز در مجموع منجر به ایجاد بالغ بر ۷ میلیون فرصت اشتغال مستقیم و ۵.۲ میلیون اشتغال غیرمستقیم در طول دوره اجرای طرح می‌شود.
  • دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۵ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده‌اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند.

رسیدن ساخت 1 میلین و 383 هزار واحد مسکونی در 10 ماه به مرحله اجرا، یعنی کاری که دولت های نهم و دهم در 8 سال انجام دادند را رستم قاسمی معادل 25 درصد آنرا در 10 ماه انجام داده است. این واحدها باید قراردادهای مشخص و نشانی مشخص داشته باشند. چرا وزارت راه جزئیات را منتشر نمی کند؟

ظاهرا مدیران وزارت مسکن چیزی از آمار و ارقام نمی دانند. یعنی الان 12 میلیون شغل ایجاد شده است؟ و یا در حالت دیگر موضوع، هم اکنون 25 درصد اشتغال کل پروژه فعال شده و 3 میلیون شغل ایجاد شده است؟ پس نه تنها بیکاری ریشه کن شده، بلکه حتی به واردات نیروی کار هم نیازمند شده ایم. 

بررسی های میز کسب و کار تحریریه نشان می دهد که تاکنون گامی عملی برای تحقق ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال برداشته نشده و رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی را دچار بی عملی مفرط کرده و به شعار دادن و مانورهای رسانه ای برای توجیه ناتوانی مدیریتی روی آورده است. 

پایان/

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 20479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =