امام جمعه پریسان بهتر از وزیر مسکن راهکار ارائه کرد

حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه پریسان بهتر از وزیر مسکن برای حل مشکل سرپناه مردم راهکار ارائه کرد.

امام جمعه پردیسان: حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه پریسان بهتر از رستم قاسمی وزیر مسکن برای حل مشکل سرپناه مردم راهکار ارائه کرد.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به مصوبه سران قوا در جهت کنترل اجاره‌بها گفتند: این مصوبات پاسخگوی نیاز جامعه نیست. راهکار این است که به توصیه کارشناسان امر برگردیم. اگر باب واگذاری زمین را باز کنیم می‌توانیم تمام مستأجران را صاحبخانه کنیم.

اگر دولت سیزدهم به طرح نخست در دولت نهم بازگردد؛ با فشار سعیدی کیا وزیر وقت مسکن کنار گذاشته شد و بلندمتربه سازی و پیمانکاران جایگزین آن شدند؛ می تواند به سرعت مساله مسکن را حل کند. 

در این روش، دولت با اختصاص 400 هزار هکتار زمین می تواند قطعات زمین 400 متری به خانوارها داده و "استاندارد ساخت" و "نمای بنا" را طبق الگوی شهرسازی اسلامی تعیین کرده و ساختن را به مردم بسپارد که در یک یا حداکثر دو طبقه بسازند که در کمتر از یک سال واحدهای جدید ساخته خواهد شد و مشکل مسکن به طور ریشه ای رفع می شود.

در این روش نیازی به پیمانکاران همگام با وزارت راه و ... نیست و کار وزارت مسکن بر تعیین چهارچوب های حقوقی و حاکمیتی و الگوهای دقیق هنری و معماری متمرکز می شود و می تواند به امور زیربنایی بپردازد. 

پایان/

۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 20174

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      کاری که دزدی توش نباشه که صرف نمیکنه انجام بدن ، بی مایه فطیره داداش ،،،،میدونی زیرساختش چقدر هزینه بره و سخته ( این بهانه اصلی خواهد بود ، ) نمیکن میلیاردها اختلاس و چاپ پول میشه و کشور رو به این روز انداختن فقط میگن زیرساخت و اب و برق این زمین‌ها خیلی هزینه داره و بهانه های این شکل
    • FR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 2
      ساخت خانه های 400 متری یک طبقه باعث ایجاد محله ای با تراکم پائین و بسیار گسترده میشود که لوله کشی آب و گاز و سیم کشی برق آن بسیار هزینه خواهد داشت. برای این تراکم ساخت خیابان آسفالته به صرفه نخواهد بود و تامین روشنایی خیابان و گشت پلیس در آن هزینه ساز میشود. مدارس و کلینیک دور خواهند بود و غیره. بهینه ترین ساختمان ها حدود 15 طبقه و واحدهای 70 متری هستند که صد البته ممکن است من اشتباه کنم و باید با توجه به نظر کارشناسان غیر ایدئولوژیک موضوع مطرح شود.
      • NL ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
        0 0
        آره بهینه بسازیم، مثل مرغ‌داری.
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      1 0
      احسنت ولی گو گوش شنوا حالا رئیس کمیسیون مجلس ییارید ببینم با منافعش جوره تا تائید کنه